Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

torstai 28. kesäkuuta 2012

Grattis Ylva 1år!

Tänään oli siis Ylvan 1v synttärit ja myöskin mun reissu on nyt puolivälissä! 2,5 vk siis jäljellä!


Tytöt ovat olleet koko viikon kovassa kuumeessa ja flunssassa, joten ei olla kauheesti mitään kivaa voitu tehdä..:( Tänään tytöt oli kuitenki jo kunnossa ja käytiin koko perheen kanssa Genevessä kiertelemässä ja kuvia tuli räpsittyä taas ihan mukava määrä! Päivä oli tuskasen kuuma ja kaupungissa kiertely ei ollut mitään maailman mukavinta.. mutta puistossa piknikillä päivälliseks täytettyä pantonkia ja jääteetä kelpaa kyllä mulle! :p Huomenna lähtee käyntiin viikon viimenen työpäivä ja viikonloppu täynnä suunnitelmia! Can't wait :)

sunnuntai 24. kesäkuuta 2012

Juhannusviikonloppu

Nyt on 2 viikkoa vierähtänyt ja tänään muutin uuteen perheeseen! Kiitos Leilalle ja Tomille, sekä pojille mahtavasta ajasta!:)
Nyt asustelen siis ruotsalaisessa perheessä, vanhemmat Anna ja Björn, sekä tytöt Tora 2v ja Ylva 1v. :) Mulla on täällä tällanen söpö pikku yksiö, koska asustelen asuntoautossa tässä pihassa :P



Juhannusaattona Leila järjesti grillijuhlat, mutta mun ilta meni suurimmaksi osaksi koti-ikävää potiessa, joten en ihan hirveesti päässyt tänä vuonna nauttimaan Juhannuksesta. :( Aamulla oli kuitenkin jo parempi mieli ja lähdettiin käymään Lucan koulun kesätapahtumassa.
Sen jälkeen tapasin Cessyssä asuvan toisen suomalaisen au pairin, Leenan, sekä hänen kaverinsa. Käytiin tottakai shoppailemassa! :D 
Illemmalla käytiin Leilan, Tomin ja poikien kanssa viimesen illan kunniaks Ornexissa intialaisessa ravintolassa, Rajpoutessa. Ruoka oli huippuhyvää!

Olen muuten nyt lukemassa Leilan suosittelemaa S.J. Watsonin kirjaa, Before I go to sleep, jossa onnettomuuteen joutunut Christine herää joka aamu muistamatta lapsuuttaan lukuunottamatta mitään! On muuten mielenkiintonen :) Leilan takia oon myös tainnut jäädä koukkuun uuteen sarjaan.. FOXilta joka arki-ilta kymppileffan jälkeen tulevaan Ally McBealiin :P

torstai 21. kesäkuuta 2012

Toisen viikon kuulumisia

Toinen viikko lähti käytiin sitten mukavissa fiiliksissä ja maanantaina kävin shoppailemassa! Mukaan ei tosin tarttunut mitään erikoista.. Älysin ettei mulla ole ihan perus mustia shortseja, joten semmoset kyllä nappasin messiin! Seuraavana päivänä en sitten tehnytkään mitään erikoista.. paitsi nukuin päikkärit! Muksujen päiväuniaikaan tuli itekkin torkahdettua sohvalle. 

Eilen sitten Leila ja Tomi lähtivät viettämään kaksinkeskeistä laatuaikaa Lyoneen ja mä jäin lasten ja koirien kans tänne, ja olihan se raskasta.. Pojat oli tosi kiltisti, mutta vaikeaa oli esim. käyttää koiria pissillä, kun pojat piti ottaa mukaan.. Tänä aamuna sitten Luca heräs noin 6.40 vaikka tunnin ois viä saanut tutia ja sitten kiukuteltiin siitä, ettei kouluun voitu lähteä autolla. Iso poika halus sitten tulla rattaiden kyydissä ja aamulla 8 jälkeen oli jo niin lämmin, että kahta pojua rattaissa työntäessä 10min kävelymatkan tuli hiki shortsit jalassa.. huh huh! Noo, Lucan ollessa koulussa pystyi vähän hengähtämään, kun oli vain yksi muksu vahdittavana, mutta sitä iloa ei kauaa kestänyt, kun koulun jälkeen ei maltettu edes päikkäreitä nukkua.. mulle ne tosin ois maistunu erittäin mielellään! :D Leilan ja Tomin tultua takas olin ihan poikki ja ilta menikin sitten telkkaria katsellessa..!

Nyt sitten nukkumaan ja huomenna on Leilan Juhannusjuhlat ja luvassa on grillausta, nam!

sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Au pairina Ranskassa

Tässä blogissa siis kirjottelen kuulumisia mun vaihto-oppilasvuodesta. Sijoituspaikkani sain tietää jo hiihtolomalla ja olen lähdössä siis Idahoon. 


Tällä hetkellä kuitenkin asustelen Ranskassa. Olen täällä au pairina yhteensä 5 viikkoa ja ensimmäinen on nyt takana! Asun ensimmäiset kaksi viikkoa työnperässä tänne muuttaneessa suomalaisperheessä ja viimeset kolme viikkoa ruotsalaisperheessä pienessä kylässä nimeltä St. Genis-Pouilly aivan Sveitsin Geneven vieressä. 


Saavuin tänne maanantai-aamupäivällä ja ensimmäiset päivät meni sopeutuessa uusiin maisemiin ja tapoihin. Eka perhe on mukava suomalainen pariskunta Leila ja Tomi, pojat Luca 3,5v ja Mio 1,5v , sekä espanjan vesikoirat Cami ja Kia. 


Tomi on töissä tutkimuskeskus Cernissä palomiehenä. Torstaina teimme pienen sightseeing kierroksen sinne! (Siellä on siis se maailman isoin hiukkaskiihdytin in case someone didn't know.) Täällä on siis paljon ulkomaalaisia, myös paljon muitakin suomalaisia, juurikin Cernissä töissä.


Perjantaina käytiin Tomin kanssa moottoripyöräajelulla Saléve-vuorilla. Harmillisesti kamera unohtu ottaa mukaan, joten en saanut kuvia upeista maisemista!:(  Tällä maisemiin kuuluvat siis Jura-vuoret, Saléve-vuoret ja Alpit. Kuvia tulee muutenkin vasta suomeen palattuani..


Lauantaina lähettiin jo aamusta biitsille Divonneen, ja lämpöä ja aurinkoa riitti! Illalla mentiin sit lähialueen pohjoimaalaisten äitien kanssa leffaan kattomaan Lumikki ja metsästäjä! Mukava sekotus tuttua ja turvallista Kristen Stewartia, Avataria ja Tarua Sormustenherrasta! 


Tänään eli sunnuntaina olin aamulla Leilan kanssa Kiia-koiran agilitytreeneissä kuvaajana ja illemmalla luvassa vielä BBQ-juhlat!



Ensimmäiset 3 päivää sateli vettä ja oli "viileämpää" (about 17 astetta), mutta nyt on ollu tällänen täkäläinen perusilma reilut 30 astetta auringossa ja ei puhettakaan, että suojakerroin 30 mulle riittäisi..! :D