Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Mä olen alkanut ymmärtää jotain siitä, että mitä se tarkoittaa, et meillä on vain tämä elämä. Se merkitsee, kuinka se käytetään..

Maanantaina meillä alko uus jakso! 
Ekan tunnin kurssi, college tason biologia ainaki tähän asti ollu tosi kivaa! Tokalla tunnilla mulla on (ainakin toistaseks) se digital graphic design, 
minkä hyvin toden näkösesti vaihdan pois jos jotain parempaa on tarjolla.. Muutenhan mulla on ihan perus aineita: historia, enkku ja liikunta.
Ne on ihan mukavia kursseja, ja varsinkin mun uus historian opettaja on ihan huippu! Vihdoin pääsin eroon siitä edellisestä, en tykänny siitä yhtään!

Ensviikon lauantaina meillä on taas koulun dance, Morp (haha prom kirjotettuna takaperin), joka on taas tyttöjen valinta. Meidän ei alunperin pitäny mennä sinne, 
mutta kun se on Luisan vika school dance, koska se lähtee kotiin jo ennen promia ja halus sinne mennä Eddien, sen 'poikaystävän' kaa ja halus
 et mä tuun totta kai mukaan kun sinnehän mennään aina ryhmässä, joten pyysin taas sitten yhden Eddien kaverin sinne ja meitä menee sinne aika iso 
porukka tällä kertaa! :)

Torstai olikin sitte erityinen päivä, olin mun ekat yleisurheilu kisat! Lähettiin koululta kesken tuntien klo 11 ajeleen kohti Kimberlyä koko joukkueen voimin!
Mulle oli merkitty vaan yks kisa, juoksin siis 1600m ja jee en ollu viimenen!! :D Mailin juoksu oli ihan alussa, joten mun kisat oli ohi nopeesti, jo 3 aikaan.
Päivä meni lepposesti loppuun, oli mukava aurinkoinen päivä joten hengailtiin vaan auringossa ja mä jopa paloin vähäsen! Ah kevät <3


Kisat kesti myöhään ja päästiin lähteen vasta 9 ajeleen kohti kotia ja matka oli siis melkein 3h, joten nukkumaan pääsin vasta puolen yön jälkeen.

Lauantai-aamuna mun aluevalvoja soitti sitten 8 aikaan, että hän tulee hakeen mua 20 minsan päästä lasketteleen! Olin unohtanu ihan koko jutun! :D
No äkkiä ylös ja aamutoimet ja olinkin jo aamupalaa vaille valmis, kun Dave tuli! Hyvä minä :D


Oli taas ihan huippu päivä! Meitä oli siellä Namsoo Etelä-Koreasta, Win Win kiinasta host-siskonsa kanssa, Elis Tsekeistä, 
ja kuvasta puuttuu "Guy" Thaimaasta ja yks tyttö vietnamista jonka nimee en nyt muista...

Mentiin Pocatellon vieressä olevaan laskettelu keskukseen jonka nimi oli Pebble Creek. 
Ihan sika hyvä paikka, rinteet mahtavan jyrkkiä ja aivan mielettömät maisemat!







Kaikkien osalta päivä ei menny kuitenkaan ihan niin mahtavasti.. Thaimaan poika Guy (hauska lempinimi sillä, kun sen nimi on ihan mahdoton) 
loukkaantu semi pahasti.. Se oli ensimmäistä kertaa rinteessä ja heti ensimmäisellä itsenäisellä laskulla sen parituntisen oppitunnin jälkeen
se ilmeisesti laski jotain pylvästä päin ja kaatu, löi päänsä ja menetti tajuntansa.. Se lennätettiin sitten helikopterilla sairaalaan ja sillä on
kallossa murtuma ja aivoissa verenvuotoo.. mutta kuulemma ei oo liian vakavaa, et kauheella päänsäryllä se siitä kyllä selviää :)

Reissun jälkeen mentiin sitten vielä Win Winin luokse kattoo leffaa ja vitsi niillä oli kunnon eläintarha kotona! 
Maatilaeläimiä löyty sioista vuohien ja aasien kautta hevosiin ja kissoihin ja sisältä löyty kolmen koiran lisäks papukaija ja kilpikonna! Huhhuh :D

Tässä kyllä rumin otus minkä oon koko elämäni aikana nähny!! :D




Löysin myös sisäisen amikseni!! Eihän mitään kahvinkeittimiä tarvita kun on älliä päässä! 
Keitä vesi kattilassa, ja pistä suodatinpussi kahveineen suppiloon ja kaada vesi!
Harmi etten keksiny tätä aikasemmin...


sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

I've noticed these are mysterious days, I look at it like a jigsaw puzzle and gaze with wide open mouth and burning eyes..

Viime viikko oli jakson viimenen viikko, ja vaikka täällähän ei siis mitään koeviikkoja oo, vaan kokeita on tyyliin joka kappaleen jälkee, on kuitenkin loppukokeet ihan kaikesta mitä koko jakson aikana on käsitelty (eli joulukuun alusta lähtie), eli kaikki on ihan kuolleita ja ressaantuneita. Mullakin oli 4 projektia jotka piti palauttaa viime viikolla ja torstaina kaikista aineista siis loppukokeet, mutta mä päätin etten aio ressata yhtään kun numerot oli niin huippukondiksessa ennen finalseja, että vaikka feilaisin ne ihan täysin vähintään B tulee joka aineesta! Mun kuluneen jakson aineethan oli liikunta, englanti, historia, kuvis ja astronomia :)
Vaikka en ottanu ressiä kokeistani, olin itekkin kuitenkin tooosi väsyny jostain syystä ja varsinkin keskiviikkona ja torstaina koulun jälkee oli nii sellanen fiilis, että mä en yksinkertasesti tuu saamaan raahattua  itteeni pukkariin ja vaihtaa juoksukamppeet päälle..mutta kun pakotin itteni tottakai siihen ja tein hyvät reenit molempina päivitä huomas kyllä liikunnan hyvät puolet nii kirkkaasti: reenien jälkeen oli niin hyvä ja piristyny fiilis ettei tosikaan! 

Kouluviikolla mentiin siis samalla kaavalla joka päivä; koulu, reenit, kotiin ja läksyt/projektit ja nukkuun.. mitään erityistä ei mahtunu mihinkään päivään... 
kunnes koitti PERJANTAI!
Lähettiin siis aamulla aikasin 10 aikaan taas mun tytsyjen Luisan ja Jessican kanssa Idaho Fallsiin shoppaileen!
Aamu alko aamupalalla Starbucksissa! Mun uus vakkari on iso cappuchino chai-siirapilla naminaminami<3


Siitä matka jatkukin sitten ostarille missä eka stoppi oli Victoria's secret ja mä ostin ihanan kookos-passionhedelmä -tuoksun ja alushousuja.
Sitten kierreltiin useempi vaatekauppa, mutta IHME KYLLÄ mä en löytäny yhtikäs mitään! Ei tullu siis alushousujen lisäks ostettua vaatteen vaatetta :D 
Ostin kuitenkin lisää niitä kauniita teerasioita, mitä oon tässä keräilly, taisin joskus aiemmin postata kuvankin..
mulla on niitä nyt 8 kappaletta ja se taitaa olla riittävästi mun kokoelmiin:)

Vielä ennen lähtöö Luisa ja Jessica kävi taas Costa Vidassa syömässä, tai olin mäkin siellä mukana, mutta mä olin pakannu omat eväät mukaan,
että saisin sitte lounaasta säästettyä:) Vielä ennenku kotiuduttiin käytiin Rupe'sissa pirtelöillä jälkkäriks!


Lauantaina heräsin sit aikasin aamulla tekeen mun perjantain reenin, kun jäi reenit väliin shoppailureissun takia, mutta tunnollisena totta kai tein sit omatoimisen.
Sit kotiin päästyäni olikin sit Mariukselle skypetyksen vuoro!<3 Juteltiin taas pitkään ja jouduttiin sit lopetteleen kun oli aika lähtee taas perheen kanssa Lava Hot Springseille! Eli siis sinne samoille kuumille lilluttelu altaille missä käytiin uuden vuoden päivänä :) Sielläkin meni sit koko päivä ja kotiin päästiin 7 aikaa vasta. Oli sit pakko käydä uudestaan juoksemassa illalla, tällä kertaa sit lauantain omatoiminen eli ihan perus 4-5 mailia hölkkää. Oli tullu jo pimee mutta taskulampun
 kanssa mentiin ja oli tosi ihanaa kun peltojen keskellä juostessa näkee koko taivaan ja kaikki tähdet kun ei kaupungin valoja oo lähelläkään :)

Viime viikon sunnuntaina mentii taas Jonathanille kattoon Ice Age 4 sillä sen 3D telkkarilla, leffa oli kyllä huippu, mutta edelleen se 3D pilas koko nautinnon.. En tykkää.
Tänään taitaa olla sit ihana rentoutumis sunnuntai, kun ei edes läksyjä tai mitään oo!

Huomenna alkaa siis uus jakso, jee oon innoissani! Mulla alkaa nyt siis Biologia, joka on siis college tasonen kurssi..otettiin se Luisan kanssa koska opettajana on Mrs. Asmus ja muutenkin ois kiva jos tänä vuonna tulis edes jotain uutta opittua koulussa haha :D Sitten on Digital Graphic Design, jossa kuulemma tehdään niinku leikekirja valokuvista. Sit ihan perus Englantia, historiaa ja liikuntaa! Älysin et ihan huippua, että mulla on liikuntaa vikalla tunnilla, et kun nyt on ollu muutamana päivänä koulun jälkee fiiliksiä, ettei millään huvittas mennä vaihtaa vaatteita reeneihin, nii nyt ei niitä voi enää tulla ku vaatteet on jo valmiiks vaihettu!! :)
Torstaina on myös ekat yleisurheilukisat...ei pidä odottaa liikoja, mä oon meinaa vielä ihan surkee :D


sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Aikaa joka hiipii, sua kuljettaa pois jalanjälkineen, tartun hetkiin, muistoihini kii, kuin tuuli repaleiseen purjeeseen..

Perjantaina mun viikonloppu alko ensimmäisillä Track&field, eli siis yleisurheilu reeneillä!
Tähän astihan mä oon täällä tanssinu, mutta se alko vähän maistumaan puulta niin päätin vaihtaa sen juoksemiseen :D

Perjantai-iltana mentiin sit Luisan, Eddien, Danyn, Elsan ja Marcojen kaa pizzalle! En ollukkaa vähään aikaan käyny pizzalla nii maistu kyl niin taivaalliselle! 
Pizzahan oli yks niistä asioista mistä tykkään täällä enemmän, kun täällä pizzat tehdään tosi paksuun pohjaan ja parasta (ja epäterveellisintä) on jos ottaa 
täytetyllä pohjalla, eli pohjan sisällä on juustoo!:D 


Lauantaina piti käydä juoksemassa omatoimisesti, mutta ei tullu käytyä kun yönaikana oli alkanu kauhee lumimyräkkä, joka jatku vielä koko
aamun ja aamupäivän..  Lauantai tuli vietettyä taas Luisan kanssa, katteltiin leffoja, syötiin ja muuten vaan hengailtiin ja vietettiin ihana päivä!

Katerinalla ei kuitenkaa ollu ihan niin mahtava päivä, ku tanssireeneissä se loukkas polvensa.. sillä meni polvilumpio jotenkin sijoiltaan,
 eikä pystyny kävelemään ennenku maanantaina käytyään lääkärissä, joka pisti sen polven jotenkin takasin paikoilleen :) Silti se vieläkin sillä vähän ontuu..

Maanantaina sit jatku juoksureenit, jotka on siis joka koulupäivä heti koulun jälkeen, perjantai-aamusin ja yleensä lauantaisin pitää tehdä omatoiminen lenkki. 
Mun isoin ongelma on se, että vaikka jaksan juosta jopa sen 10km, oon tosi hidas jos kisata pitää vaikka 800m, eli vauhti on mulla tässä kevään projekti! :)

Tiistaina aamulla oli kauhee sumu! Ei paljoo takapihan aitaa pitemmälle nähny!


 Auringon nousu oli kyllä upee sumun läpi!


Tiistai oli tosi kiire päivä! Koulun jälkeen reenit, joista suoraan mentiin kattoon meidän koulun musikaalinäytelmä; footloose! Se oli tosi hyvä:) 
Sieltä sitten lähettiin suoraan Mrs. Asmuksen luo ja meillä oli astronomian night lab, eli piti tunnistaa tähtiä ja tähtikuvioita taivaalta, eikä vaan paperilta! 
Katteltiin myös jupiteria Mrs. Asmuksen kaukoputkellä ja jupiterin lisäks nähtiin 4 jupiterin kuuta! Oli ihan hiton helmee!

Niinku varmaan kuvista näkee, eli aikas vilponen myös.. Jessica onneks oli varustautunu ja toi mullekkin huovan johon kääriytyä ja ison mukillisen kuumaa kaakaoo! Jessicahan ei oo meidän astronomian kurssilla, mutta jouduttiin kaikki tuomaan joku mukanamme ja tehtävänä oli opettaa niille tähtien ja tähtikuvioiden nimiä! 
Jessica tosin jo aiemmin tän kurssin ottaneena hyvin muisti suurimman osan! Luisa toi yhden host-siskoistaan, Elisen! :)

Jessica, Elise ja Luisa

Koko night lab juttuhan alko vasta puol 10 illalla ja kello oli jo yli 11 kun vihdoin pääsin kotiin ja tutimaan, 2 tuntia yli mun nukkumaanmenoajan!
Sen, ja myös juoksureenien takia loppuviikko menikin sitten tosi väsyneenä, enkä koulun ja reenien jälkeen kotiin päästyäni paljon muuta jaksanu enää tehä, 
kun venytellä samalla kun tein läksyjä ja sitten tulikin jo 8 aikaan mentyä nukkumaan..

Perjantaina sai sit nukkua pitkään kun reenit oli vasta 11 ja reenien jälkeen Luisa tuli meille! 
Tehtiin yhdessä vähän koulujuttuja ja katteltiin telkkaria ja yllätys yllätys... syötiin! :D


Sitten heitettiin Luisa kotiin ja suunnattiin kaupungille ja mun ostoslistalta tällä kertaa löyty vähän parempia juoksusukkia ja rakkolaastareita, kun onnistuin saamaan jo ekalla viikolla rakon.. Dinneriks meillä oli cheese quesadilloja, eli siis pelkästää juustolla täytettyjä tortilloja...  ja taas ihmettellään miks amerikkalaiset on läskejä :D

Lauantai-aamu menikin sit skypetellessä ja siivoillessa ja kirjaa lukiessa, kunnes Dave, mun aluevalvoja, tuli hakeen mut puol 4 aikaan ja suuntana oli Kelly Canyon! Luvassa oli siis laskettelureissu ja parin tyypin peruttua meidän porukassa oli mun ja Daven lisäks vaan saksalaiset Tobi ja Sarah! Tobi onnekkaana asustaa Idaho Fallsissa ja Sarah puolestaan Shelleyssä, joka on aika lailla Blackfootin ja Idaho Fallsin puoli välissä. Meillä oli ihan sika mahtava ilta ja sain kaks uutta kaveria, joidenka kans synkkas saman tien!:) 





Lasketeltiin ihan rinteen sulkeutumiseen asti ja päästiin siis lähteen vähän 10 jälkeen ajeleen kotiin päin ja hyvä fiilis jatku ihan kotiin asti, johon mä pääsin aikalailla tasan puolen yön aikaan :D Matkalla syötiin sit meidän menomatkalla ostetut subit, (kun ravintolat siellä laskettelukeskuksessa/lähistöllä vuorilla oli kuulemma superkalliita) ja ennenku heitettiin ensimmäisenä Tobi kotiin käytiin vielä hakemassa jälkkäriks snickers-jäätelöpatukat, kun niistä oli jossain välissä ollu puhetta kuinka me kaikki rakastetaan niitä! :D Seuraava laskettelureissu on suunnitteilla jo heti 2 viikon päästä, jonne on tulossa enemmän porukkaa, vaihtareita siis tästä lähi alueilta! :)

Myöskin totta kai pitää kehuskella, että meidän koulun molemmat koripallojoukkueet, sekä tytöt että pojat voitti osavaltion mestaruudet! 
GO PANTHERS! ;)