Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Toiset päivät ovat parempia kuin toiset, kyllä sen ymmärrät, kovin paljon on myös itsestäs kiinni miten tämänkin kuvan värität...

Viimeviikolla oli siis ystävänpäivä, tai siis täällä päässä Valentine's Day, mikä on siis iso juttu täällä! 
Samanlailla kuin esim Halloween tai joulukin, kaupat oli jo pari viikkoo aikasemmin pullollaan Valentine's Day kamaa! 

Meillä oli tiistaina taas ne sellaset kirkon tanssiaiset johon mentiin Luisan kaa -lähinnä syömään! 
Kuultiin et tällä kertaa tarjoiluna on mansikoita, banaania ym muita marjoja ja hedelmiä ja suklaalähde johon ne voi dipata oih! 
Tottakai oli myös tarjolla Cinnamon Bears..hyi saakeli! Siis karkkia jossa on jotain ihan ihme maustetta ja maistu ihan hirveelle :D 
Joku ystävänpäivä juttu täällä... Oli kivaa ja tanssittiinkin, vaikka lähinnä meni syömiseks ja juoruiluks :D

Keskiviikkona sitten Luisa tuli meille koulun jälkeen ja tehtiin myöhäinen synttäri / ystävänpäivälahja meidän lemppari opelle Mrs. Asmukselle! 
Sulatettiin saksalaista Milka suklaata ja suomalaista Fazeria ja muotoiltiin ne sydämmiks ja koristeltiin! Niistä tuli tosi hienot:)
 Tehtiin myös pieni kortti ja paketin toiselle puolelle tehtiin Suomen ja Saksan liput osottamaan kumpi on kumpaa suklaata :) Mrs. Asmus ilahtu tosi paljon :)


Sitten koitti itse Valentine's Day torstaina! Mä en älynny ajoissa lähetellä mitään kortteja tai kirjeitä, mutta kiitos Essille ja Johannalle korteista! 
Ite lähetin Mariukselle tosin kuvan kortista, jonka oisin sille lähettäny jos oisin ajoissa älynny:


Mun kundille

En tarvitse kimaltavia koruja.
Tai kukkia. Ei, ne ei oo mun juttu.
 Ja karkit vaan tekee mut lihavaks,
joten taidan vaan sanoo "Ei!" niille!
Pärjään kyllä ilman noita juttuja.
Koska mulla on sut ja se riittää!

(Mut jos oikeesti haluat antaa mulle jonkun noista jutuista, en valita, rehelliseti.)


Koulussa sitten moni tyttö kävely kukkakimppu kädessä, minkä ne oli saanu ja paljon syötiin suklaata ja moni oli pukeutunu vähä juhlavammin!
Yks koulun club keräs rahaa myymällä sydän-suklaarasioita jo aiemmin, jotka olis kans voinu pienen viestin kanssa lähettää jollekkin.
Mä olin, okei ihan ystävän palveluksena ostanu ittelle rasian kun ei koulun ulkopuolelle (Suomeen hehe) voinu lähettää :D
Okei, rahankeruu hyvään tarkotukseen oli kyseessä, mutta tästä tuli 3 dollaria (2,25e) maksettua: :D


Koulupäivän jälkee mun päivä jatku normaalin kaavan mukaa; voimistelu- ja tanssitunnit ja sitten kotiin nukkumaan :) 
Cherie unohti ottaa meille ruokaa mukaan, kun mentiin siis suoraan koulusta ja päätti sitten käydä hakee meille kiinalaista! 
Kaupungin paras kiinalainen on siis korttelin päässä meidän tanssistudiolta hehe :D Vois se useemminki unohtaa meidän eväät ;)

Perjantaina meidän piti sit lähtee heti 5 aikaa, kun host-isä tulee töistä, ajeleen Island Parkkiin sinne samaiselle mökille, missä oltiin joulukin. 
Meillä oli siis pitkä viikonloppu, kun maanantaina oli President's Day ja ei ollu koulua. 
Noh, mä olin valmiina jo ennen viittä, mutta loppujen lopuks päästiin lähteen vasta 10 jälkee illalla!! :D Mä lähinnä istuin sohvalla ja katoin telkkaria 
ja odotin et oltas valmiita lähteen ja aika pitkään siinä istuinkin :D Kello lähesty jo puolta kahta yöllä, kun päästiin perille...

Unta en sitten ihan hirveesti saanu, koska kaikki mukulat päätti sit herätä jo vähän 7 jälkeen ja alkaa juokseen kiljuen ympäri taloo 
ja tuttuun tapaan kun totta kai siihen heräsin, en sen jälkeen enää unta saanu... En kuitenkaa noussu ennen ku 11 aikaan kun väsytti niin paljon... 
Muutenkaan koko viikonlopussa ei ollu kehumista... Lauantai oli mun ja Katerinan osalta aika paljolti pyhitetty läksyille ja päikkäreille, eikä paljoo muuta tullu tehtyä.. 
Sunnuntaina oli tottakai herätys kirkkoon ja Island Parkissa kun on aina niin paljon lomalaisia, jouduttiin meneen kirkkoon tunti aikasemmin ku se olis alkanu, 
eli kaheksalta, et saatiin istumapaikat, koska lomalaisia lukuunottamatta siellä ei kovin montaa sataa asukasta oo, nii kirkkokaan ei kooltaan päätä huimaa! 
Sen lisäks et paikanpäällä piti olla klo 8, sinne myös ajaa puolisen tuntia eli herätys oli sunnuntainakin 7 aikaan... 

Kirkon pihassa lumikasalla oli pikkasen koko... ihan oikeessa reunassa näkyy pikkasen autoo, johon voi verrata :D


Sunnuntai olikin ainoo kaunis päivä, joka kuitenkin Katerinan kaa vietettiin päikkäreillä kun edelleen väsytti.. 
Sitten kun noustiin syömään n. 3 aikaa, muut oli lähössä ruuan jälkeen moottorikelkkaretkelle, mut tilaa ei ollu enää meille, 
nii jäi sekin hauska sitten meiltä väliin...:( Tässä kuitenkin pari kuvaa Island Parkin upeista maisemista aurinkoisena päivänä!




Sunnuntaina porukka vielä lisäänty, kun Jonathan, Alyssa ja Natalia, sekä host-iskän veli 3 lapsensa ja kahden niistä perheiden kanssa tuli myös sinne! 
Tähän mennessä oltiin oltu siis vaan mun perhe ja pikku-Justin ja host-sisko Desiree, kenen mökki se siis on miehineen ja niiden kolme mukulaa. 
Nukuttiin Katerinan kaa tähän asti kaksin siinä isossa 5 sängyn huoneessa, 
mut nyt sinne siis kotiutu myös Janalyce, sen porukat ja veli vaimoineen + 3 alle 6v lapsen kaa... 

Ilta oli hauska ilta nyt kun Janalyce ja Alyssa tuli mun ja Katen seuraks, katottiin The Ugly Truth ja puhuttiin tyttöjen juttuja 
ja myöhemmin illalla tai no yöllä alettiin kattoo myös The Notebook ja sen jälkee alettiin puhuun syvällisiä mm. kuolleista ja mielisairaista 
(alyssa siis työskentelee mielisairaiden kaa) ja kaikesta muusta sellasesta muiden jo nukkuessa, eikä sit menty nukkuun ennen ku vasta 2-3 aikaan yöllä :D
Meidän piti sieltä siis sunnuntai-iltana suunnata jo kotiin, koska Katerinan piti mennä maanantai-aamuna tanssistudiolle apuopettajaks pikkulasten baletti tunnille, 
mutta myöskin sunnuntaina lähtö myöhästy ja alko myös sataa lunta, joten lähtö siirrettiin aikaselle aamulle, koska Katerinan opetus alko jo puoli 10 aamulla. 
Noh, mä en sit nukkunu taas koko yönä, koska ne pienet lapset ei nukkunu... puolen tunnin välein joku alko rääkymään... 
Sit kun kello vihdoin 4 pitkän tunnin jälkeen löi 6:30 me noustiin ja puettiin kamat päälle, vaihdettiin sänkyihin puhtaat lakanat 
ja just kun vietiin kamat alakertaan odottaan autoon kantamista Cherie ilmottaa ettei lähetällä ennen puolta päivää... Nii justii et kerrot si just 
ku saatii lakanat vaihettua ettei takasi nukkumaankaa enää voinu mennä... Ketutti kyllä aika paljon, mutsit ku vihdoin päästiin lähtee oli jo parempi mieli 
ja kotimatkalla pysähdyttiin Fiesta Olé:ssa syömässä!

Mä menin maanantaina jo 7 aikaa sänkyyn ja 8 nukkuun! Kyllä uni maistu huonosti nukutun viikonlopun jälkeen!

Tiistaina oli sit taas kouluaamu, ei kummempia koulussa, mutta heti suoraan koulusta lähettiin Jessican kaa Jaxonille 
ja siitä aika pian myös Traviksen messissä Pocatelloon koripallon district championship peliin meidän koulun joukkuetta kannustaan! 
Oli huippu kivaa ja pelissä mahtava fiilis ja peli totta kai voitettiin ja samalla aluemestaruus korein 51-37! Seuraavaks onkin sitten osavaltion mestaruus turnaus!


Pocatellosta kotiuduttiin sit vasta 11 aikaan eilen illalla mutta mahtava ilta korvas kyllä tän päiväset väsymykset! 
Tänäänkään ei koulussa ollu kummempia ja koulun jälkeen tulin taas vaan kotiin rentoutuun ja koneelle mm. tätä päivittää 
kun ei maanantai-iltasta pikakäyntiä lukuunottamatta oo koneella ehtiny viime perjantain jälkeen olemaan!

Loppuviikoks on taas kalenteri täynnä... nyt käytetään jäljellä olevat 100 päivää huolella hyväks!! :)

lauantai 9. helmikuuta 2013

My best friend gave me the best advice, he said each day's a gift and not a given right! Leave no stone unturned, leave your fears behind, and try to take the path less traveled by!

Tänään on mun puolivuotispäivä jenkeissä!
Se alko mukavasti äitille ja Mariukselle skypetellessä ja aamupalaks ruisleipää<3


Peruseloo tässä taas tääkin viikko oli.. keskiviikkona kun menin koulun jälkeen taas juoksemaan yhessä vaiheessa ipodista alko soimaan Nickelbackin If today was your last day, ja kun kuuntelin ne sanat oikeen tarkkaan tuli taas niin sellanen olo, että hitto kyllä mä välillä tuhlaan päiviä aika huolella.. aika juoksee kovaa vauhtia eikä vuotta oo enää paljoo jäljellä, mutta silti saatan koulun jälkeen kun tuun kotiin vaan lysähtää sohvalle kattoon telkkaria! Tuli melkeen huono omatunto siitä, koska ihan hyvin voisin soittaa jollekki kaverille et mitäs tehtäis! Toisaalta oon huomannu et kalenterissa kyllä alkaa viikonloput täyttyyn ja paljon aukinaisia suunnitelmia on et kaikkee pitäs tehä, muttei vielä oo aikoja sovittu. Vaikka tänne ollaan vuodeks tultu asumaan ja normaalia elämää elämään, silti pitäs ottaa kaikki tästä ajasta irti ja tehdä mahdollisimman paljon kaikkee et meinaa alkaa oikee ressaamaan..

Torstaina oli kuitenkin jostain syystä taas huono päivä.. mua väsyttin ihan sikana koko päivän ja ei ollu mikään maailman paras fiilis. Koulun jälkeen kun meillä oli ekaks voikkatunti, olin siinä odotellessa nukahtanu sohvalle, eikä kukaan ilmeisesti ollu raaskinu mua herättää, kun heräsin sitten 15 min ennen tunnin loppua! Missasin voimistelun, mut päikkärit teki kyllä terää :D Tanssitunnin jaksokin sitten taas paljon paremmin!

Perjantaina oli taas aivan mahtava päivä! Aamulla heräsin taas lenkille ja tein myös lihaskuntoo ja aamupalaks söin ruisleipää oikein kunnolla salaatilla, tomaatilla, herneenpaloilla, kurkulla ja kananmunalla! Sitten 1 aikaan Jessica ja Luisa tuli taas hakeen mua ja mentiin Jessicalle ja luvassa oli Pulla Partyt!



Tässä mun tytsyt pullan pyöritys koulussa! 


Jessica sai tehtäväkseen munalla voitelun!


 Mm, kun tuoksuu hyvälle!<3


Tässä sitten puolet meidän lopputuloksesta! Tehtiin oikeen kaks pellillista pullaa ja kaikki oli taas taivaassa:) 
Siinä leipoessa ja hengaillessa aika meni taas ihan siivillä! Miks aina kun on kivaa aika menee niin nopeesti ja sit pitääkin jo lähtee:(
Jessicalla alko työvuoro viideltä ja se heitti mut ja Luisan samalla kaupunkiin asioille ja sieltä sitten mentiinkin kotio...

Se siitä keväästä... alko sitten tottakai taas sataan lunta. Hitto, pitikin mennä sanoon haha :D

maanantai 4. helmikuuta 2013

Ikuisuus, yksi huokaus vain, yksi yö kuin koko elämä, tuoksussasi keväät tuhannet...

Viime viikon maanantai alko kyllä kieltämättä aika mukavasti, kun aamulla olin justii saanu maalit naamaan ku radiosta kuullaan että meillä on SNOWDAY! 
Yöllä oli satanu lunta mukamas liikaa ja oli ilmeisesti liian huono keli mennä kouluun. Hah kyllä sitä huonommallakin säällä ihan täälläkin on kouluun raahauduttu, mut ei valittamista kyllä. Sitten vaan takasin lämpimään punkkaan, mutta tiedettävästi minä niin "hyvänä" nukkujana en tietenkään saanut enää unta, vaikka kello ei vielä edes 7 ollu, mutta pötköttelin siinä kuitenkin hetken kunnes päätin nousta ja alottaa päiväni kunnon aamujumpalla, kun ei ulos voinu lenkille lähtee.. Ikkunasta kuitenkin kurkkasin ja huomasin ehkä noin 5 lisä senttiä lunta maassa, säälittävää tää jenkkien touhu, mitenhän ne suomessa pärjäis kun ei lumipäivistä oo tietookaan :D 
Sitten päivä jatku aika pitkälle sohvan pohjalla telkkaria tuijottaessa Katerinan kaa, kunnes lähettiin tanssitunnille vähän ajoissa, kun oli kaupungilla asioita hoidettavana. Ilta päivällä aurinko paisto jo täydeltä terältä, ei hullumpi ilmanen vapaapäivä :D

Keskiviikkona oli sitten hernekeitto päivä! Aamulla tuli sellanen fiilis et mä TARVIIN hernekeittoo ja pistimpä siis äkkiä jo aiemmin syksyllä hernekeiton tekoaikeissa ostamani herneet likoomaan ja kun pääsin koulusta aloin heti sitä keitteleen. Tein sen koulutyyliin jauhelihalla, kun mun perhehän ei sianlihaa syö, niin ei voinu kinkkua käyttää. Sinappikin täällä amerikassa on vähän erilaista, mutta aivan mielettömän hyvää siitä  kuitenkin tuli! Tai en tiiä ikävöinkö sitä niin paljon vaan etten parempaan vertailukohteeseen vähään aikaan tottuneena enää muista millasta on oikeesti hyvä hernekeitto... vitsi vitsi mä oon huippu kokki;) Perhekkin tykkäs ja vaikka sisko ei meinannu edes uskaltaa maistaa kun se "näyttää ihan oksennukselta", mutta kyllä se sit loppujeks lopuks ihan lisääkin haki! :D



Lauantaina olikin sitten viimenen koripallon kotipeli! Se oli tottakai pakko käydä kattomassa ja siellä tottakai kaikki senior-pelaajat palkittiin kun oli siis niiden ihan koko high school ajan viimenen kotipeli koripallossa! Voitto tuli tottakai ja ylivoimasestikkin vielä! Sen jälkeen mentiin sit vielä Rupe'siin porukalla jätskille, se on siis vakipaikka aina pelien jälkeen. Meillä oli huippukiva ilta Luisan ja meidän meksikolaiskavereiden Eddien, Marcon, Danin ja Juanin kaa! Niihin tutustuttiin siis, kun liityttiin meidän lemppariopettajan Mrs. Asmuksen (Anatomia&Fysiologia ja Astronomia) ylläpitämään Hispanic Youth Leadership clubiin (hehe) ja Eddie ja Marco (joka oli siis Katerinan deitti siellä buddy dancessa) on sen klubin johtajat ja Mrs. Asmus oli käskeny niiden ottaa mut ja Luisa enemmän niiden juttuihin mukaan ja nyt ollaan siis suunnittelemassa arpajaisia, jotta saatas vähän rahaa kerättyä :D

Täällä on kyllä kevät jo vauhdilla alkamassa ja viikon aikana oli jo joka päivä ainakin 5 astetta plussan puolella. Perjantaina pystykin lähtee jo ihan juoksemaan taas pitkästä aikaa, kun tiet oli sulanu! Siinä lenkin loppuverkan aikana oli pakko pysähtyä fiilisteleen lumen alka pilkottavaa nurmikkoo! Ei taida Suomessa kevät ihan vielä tammikuun puolella alkaa :D Kunhan ei nyt täällä viime vuoden 2. huhtikuuta enää tapahdu.. :D


Tanssitunnit täällä alkaa tosiaa maistumaan jo vähän puulta... ei se klassinen baletti kyllä edelleenkään mun juttu oo, vaikka onhan mun tekniikka monissa asioissa parantunu. Omien lenkkien lisäks päätin ilmottautua koulun juoksujoukkueeseen kevääks! Saa siinä sitten vähän parempaa kuntoiluakin ja uskaltaa sit  paremmalla omatunnolla ehkä taas herkkuja enemmänkin syödä ;)