Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Puutarhatuoli lumen alta pilkottaa, en usko et on kesä kaukana, vaik on vielä pakkasta..

Viikonloppu jatkui sitten erittäin mukavasti perjantai-yönä mahataudilla... inte kiva! 
Lauantai ja sunnuntai menikin sit sängyn ja sohvan pohjalla... Tulipa katottua muutama leffa siinä, kaikista paras niistä oli Little bit of heaven, suosittelen! Viikonloppua kuitenkin piristi, kun sain hieman myöhäisen joululahjan :D Johanna-kummi perheineen lähetti ihanat villasukat ja suklaata! Kumma juttu kun isot paketit tulee viikossa parissa, mut pikkuisilla kestää yli kuukausi hehe :D Sain myös mummilta taas kortin perille, iiiiiso kiitos molemmille!! <3 


Maanantai oli Martin Luther King day, eli ei koulua!! 
Päivällä tuli kans otettua rennosti ja harjoteltua taas syömistä ja illalla meninkin sit jo tanssitunnille, 
siellä tosin loppu voimat jo tunnin jälkeen ihan ymmärrettävästi mahataudin jälkeen..

Tiistaina oli sit taas kouluaamu ja meillä alko Winterfest viikko! 
Tiistain teema oli colored pants/ugly sweater, mulla oli vaan kirkkaan siniset farkut päällä ja tottakai unohdin sit sen kuvan.. :D 
Noh, Katerina sai sit sen mun mahataudin ja lähti koulusta kesken päivää ja on nyt vuorostaan maannu sohvalla...

Keskiviikkona oli Cowboy/Indian teema ja mä olin sit cowgirl :D

Marco ja Elizabeth


Tässä mun asu, kuva ei oo kovin hääppönen, ainoo mikä otettiin ja tarkennus oli tottakai taustassa, mutta näkee kuitenki mitä oli päällä :D

Torstaina oli twin day ja oltiin sit Luisan kaa kaksoset! 
Päällä meillä oli meidän samallaiset Yellowstone hupparit, 
jotka siis ostettiin samana viikonloppuna mut toisistamme mitään tietämättä :D Sama maku hehe;)


Perjantaina mun aamu alkokin sitten taas heti kävelylenkillä, tiet on vielä niin liukkaat ettei juosta uskalla..
 Sit lösähdin Katerinan viereen sohvalle vaan kattoon taas telkkaria, kunnes käytiin äkkiä keskustassa asioilla
ja sit tultiin kotiin ja laittauduttiin illan peliin. Perus perjantai siis :D

Lauantai alko samalla kaavalla, kävin aamukävelyllä taas!
Sitten kotiin päästyäni suihkun jälkee laittauduin ja sit lähettiin Jonathanin, Alyssan, muksujen ja Tonyn kanssa Pocatelloon sushille!
Herkuttelun jälkeen käytiin sitten vielä kattomassa sormuksia ja Tony menikin sitten ostamaan tyttöystävälleen sormuksen! Voi vitsi se oli innoissaan :D
Kosinta olis sit suunnitteilla ystävänpäivälle! Voikun romanttista :)

Sitten kun Jonathan oli heittämässä mua kotiin, käytiin nappaan Luisa mukaan ja se tuli siis meille.
Lupauduin tekeen päivällisen ja päädyttiin tekemään pizzaa! Jauhelihaa, punasta&vihreetä paprikaa, sipulia, oliiveja, tomaattia ja juustoo,
 ja totta kai amerikkalaiseen tyyliin paksu pohja ai että tuli hyvää!


Sen jälkeen lähdettiinkin Winterfest peliin joka voitettiin aika reilusti!
Sen jälkeen ois ollu winterfest dance, mut kuultiin ettei sinne paljo ketään oo menossa ja vitosen ois kuitenkin maksanu,
 nii päätettiin mielummin lähtee Luisan, Jessican ja Jaxonin kanssa Rupe'siin jätskille! Oli taas ihan mahtavaa :)

Kotiuduin sitten vasta 12 aikaan ja aamulla oli aikanen herätys skypettään Essille!<3
Voi vitsi kun oli ihanaa puhua taas kasvotusten ekaa kertaa melkein puoleen vuoteen, ku Essi sai vihdoinki hommattua skypen itelleen :D
Sit lähettiinkin normaalisti kirkkoon ja nyt päivällistä odotellessä oli oiva väli päivittää taas blogia!
Loppupäivän sunnitelmiin kuuluu käydä taas kävelyllä ja sitten tehdä vähän läksyjä ja hakee kesätöitä :D

Tässä vielä pari kuvaa komiasta sotilaastani! :)

 


perjantai 18. tammikuuta 2013

Voi olispa aikaa jo kulunut tarpeeksi, kuukaudet menneet, ja sydän ois ehjä! Tai ettei ois, lähtenyt sittenkään pois..

Hupsista keikkaa ei oo taas vähään aikaan tullu kirjotettua, noh eipä mitään oo tapahtunukkaa mistä kirjottais... 
Perus arkee, tanssitunnit alko taas joulutauon jälkeen ja Mariuksella alko intti!

Yks asia taas mikä eroo Suomesta täällä on, että täällä ei käytetä talvirenkaita!
Viime viikolla torstaina oli ihan hirvee ilma, lunta tuli ja tiet oli super super liukkaat ja pakko myöntää et hiukan pelotti olla auton kyydissä... sinä päivä taisikin käydä useempi kolari ja tieltä ulos ajo... ei onneks mun kohdalle! Puhuttiin siis paljon siitä, kui Suomessa täytyy vaihtaa talvirenkaat ja kaikki oli ihan ihmeissään, miten ihmisillä on siihen varaa! Täällä ilmeisesti isoin syy miks ihmiset ei niitä vaihda sen lisäks et ei oo pakko, on se ettei niillä oo varaa ja kun ''ei niitä tarvi''! Nii justii...

Lunta on siis jo ihan mukava määrä täälläkin!:) ja kylmä...



Meillä on tammikuussa nyt joka torstai pidennetty ruokkis ja viime viikolla mentiinkin Jessican kanssa käymään Pizzahutissa syömässä. Tällä viikolla päätettiin säästää rahojamme (tän päiväsen shoppailureissun takia) ja eilen siis Jessican äiti teki hampurilaisia ja mentiin Luisan kanssa Jessicalle syömään. Mä tein suomalaisen pannukakun jälkkäriks ja ah kun oli taas hyvää! 

Ens viikolla meillä on siis Winterfest viikko, eli on taas joka päivä pukeutumis teema! Toivottavasti nyt muistaa ottaa kuvat joka päivä, kun Homecoming viikolla se vähän jäi... Maanantaina meillä ei siis oo koulua Martin Luther Kingin päivän takia:) Lauantaina on sit taas Winterfest Dance, mut erilaisena Homecoming danceen ja Buddy danceen verratuna, näihin tanssiaisin ei oo tarkotus pyytää deittiä.

Noh, tänään sit oli aivan mahtava päivä! Aamulla kello herätti kaheksalta ja yheksältä lähettiin ajeleen Idaho Fallsiin Luisan ja Jessican kanssa! 
Luvassa oli ahkeraa shoppailua ja rahaakin kului sen verran... hups :D



Sitten käytiin Costa Vidassa syömässä, se on siis Meksikolainen ravintola. Me tilattiin kaikki Mango Chicken salaatti ja ai että oli hyvää! 
Tilattiin pienet, mutta Amerikan jättiläisannosten takia ei syöty edes puolia kun oltiin jo täynnä...
totta kai mukaan loput ja huomenna lisää makunautintoo <3



Sen jälkeen käytiin vielä jälkkärillä Kiwi Locossa, eli frozen yoghurt -baarissa! Se on siis vähän niinku jäätelöö, mut terveellisempi versio! Siellä sulle annettiin tommonen kuppi vaan käteen ja sitten teit ite oman annokses, eka sitä yoghurtia, mikä makua/makuja halusitkaan ja sitten noi koristelut, oli marjoja ja hedelmiä ja suklaata ja karkkia ja ai että mä olin taivaassa! Lopuks maksu otetaan sit painon mukaan, että kuinka paljon kamaa otitkaan nii sen mukaan maksat.



Tässä vielä muutama kuva meidän pikku porukasta, eli mun parhaat kaverit Luisa ja Jessica!





sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Lumiukkona seison ulkona, katson taloja, joiden seinien lämpöön on suojattu onnellisia..

Mariuksen lähöstä on menny nyt reilu viikko ja varmaan elämäni hitain viikko on ollut, varsinkin kun elämäni nopeimmat kaks viikkoo oli justiin edelliset. Viime viikonloppuna ei tullu tehtyä paljo mitään.. perjantaina illalla Katerina raahas mut kattoon koulun peliä taas, mutta en uskaltanu ees meikata ku tiesin et itku sieltä joka tapauksessa tulee koko ajan... 

Lauantai-aamuna skypettelin sit äitille fiiliksiäni ja samalla Ilari ja Marius tuli kotiin, kun Ilari siis haki sen kentältä ja Marius vietti sit viikonlopun meillä ennen kuin matka jatku Ähtäriin maanantai-aamuna. Olin niiiiiiin kateellinen, kun Marius pääsi näkeen mun äitin ja nukkuun mun sängyssä ja käydä meillä saunassa ja syödä ruisleipää, kun mä joudun vielä odottaan 5kk... myöhemmin lauantaina lähettiin ajeleen Idaho Fallsiin mun host-siskontytön baptismiin.. Noh, muutenkin kun mieli oli edelleen ihan maassa, eikä ruokakaan oikeen maistunu niin odotin vaan koko ajan että päästäs lähteen kotiin.. Kotiin päästyäny puhuin myöskin Tomille koko illan, kunnes menin nukkumaan.. 

Sunnuntai-aamuna oli taas ihan hirvee olo, enkä pystyny edes kirkkoon menemään.. oli pakko taas soittaa äitille ja Mariukselle skypessä ja puhuttiin taas kauan.. siitä vaan tulee aina niin paljon parempi mieli! Sitten kun tuli Suomen päässä nukkumaanmenoaika, alettiin perheen kanssa kattomaan leffaa Anxiously Engaged, taas vaihteeks mormonileffa siis, mut ihan hyvä sekin oli. Sitten pelailtiin taas loppuilta lautapelejä Katerinan kanssa.

Maanantaina olikin uuden vuoden aatto. Aamupäivä menikin mukavasti eka nukkuessa myöhään ja sitten autossa terveyskeskuksen parkkipaikalla istuessa :D Tarina menikin sit niin, että mulla oli asiaa kaupunkiin, mutta piti mennä sit eka Cherien ja Alyssan mukaan viemään Justin lääkärille ottaan tikit pois. Aattelin, et ei siellä kauaa mee, et jään autoon istuun, kun piti lukee kirjaa Enkun kurssille nii saan sitten siellä oltua rauhassa ja lukee. Noh, siellä olikin ollut vähän enemmänkin jonoa ja istuskelin autossa sit 2 ja puoli tuntia, kun ei vaan jaksanu mennä sisälle kattomaan, et mikä kestää.. sain siinä otettua sit mukavat päikkärit.. sit asiointien jälkeen oli aika mennä kotiin laittautuun illan ohjelmaa varten. Jessicalla oli siis uuden vuoden juhlat, mutta edelleen kun täällä mormonien keskellä elän, niin mistään ryyppäjäisistähän ei ollu kyse vaikka red solo cupeista me siellä juotiinkin -limpparia. :D tarjolla oli hyvää naposteltavaa, pelailtiin pelejä mm. Bangiä ja twisteriä, mentiin lumipallosotaa sisällä hehe, lakkailtiin toistemme varpaan kynsiä, naurettiin paljon ja mä sain hetkeks unohtaa koti-ikäväni ja oli tosi hauskaa!


Meitä oli siellä siis Jessican perheen lisäks mä, Luisa, Jaxon, Travis, Landon, Jacoby ja Blakely. 


Katottiin myös nykin Ball Drop telkkarista ja laskettiin lähtölasku vuoden vaihteelle! Sitten skumpan sijaan kohotettiin hiilihapotettua omenamehua vuodelle 2013! Täällä vuosi vaihtu siis suomen aikaan 9 tiistai-aamuna :D

Sunnuntaina sitten oletettavasti nukuttiin pitkään ja kun herättiin oli aika lähtee viettää familytimee Lava Hot Springseille! Eli siis ulos rakennetuille lilluttelu-altaille joihin vesi tulee kuumista lähteistä. Pikkupakkasella se oli ihanan rentouttavaa ja virkistävää! Naureskelin siellä, et suomessa me tehdään päin vastoin.. täällä mennään kuumaan veteen lillutteleen ja kun tulee kuuma noustaan ylös kylmään ilmaan jäähdytteleen. Suomessa me mennään jääkylmään veteen uimaan ja mennään sitten saunaan, kuumaan ilmaan lämmitteleen haha!



Kävin myös lumessa kieriskelemässä ja joku random jätkä halus tulla mun mukaan :D No se ei sille ollukaan ihan nii hauskaa ku miltä näytti haha :D


 Kuumien lähteiden jälkeen pysähdyttin sitten matkan varrella Pocatellossa sushilla, kun mä rakastan sitä niin paljon, vaikka mun porukat ei voi sietää raakaa kalaa ja sisko ei ikinä maistanu. Varmaan ne halus vähän parantaa mun oloo, vaikka mulla oli jo edellis-iltana tullu vähä pysyvämpi parempi mieli, kun muisti että mulla kuitenkin on täällä hyviä ystäviä, jotka tukee mua kun on ikävä ja saa mut nauraan ja pitää hauskaa! Siihen nähden nyt on helpompi tilanne, kun silloin ku ihan alkuun tulin tänne. Söin sitten sushilla mahani täyteen, kun täällä se on halvempaa kun suomessa (ylläripylläri, kaikki on halvempaa) ja sit lähettiinkin kotiin. Kun päästiin kotiin kello oli jo paljon ja mentiin suoraan nukkuun, koska meillä jatku koulu sit jo heti keskiviikkona. Ei tosin parane sen 2vk syysloman jälkee valittaa.. 

Tunnetusti kun meillä ei perjantaisin oo koulua, oli erittäin 'raskas' kahden päivän kouluviikko vain. Keskiviikkona mentiin koulun jälkeen kattoon koulun painiotteluja. Torstaina meidän piti skypetellä Mariuksen kanssa vaan pikasesti myöhään illalla, mutta se oli keskellä yötä heränny painajaiseen eikä sen jälkee saanu enään unta niin alotettiin jo aikasemmin.. siinä tuli taas yllättävän paljon juttua ja skypeteltiin monta tuntia ja pääsin vasta 2 jälkeen yöllä nukkumaan! Annan ittelleni anteeks tän viikon ylettömän kotiin skypettelyn, koska Marius lähtee nyt huomenna, maanantaina, inttiin ja on siellä sit ekat 2-3vk kiinni jolloin ei voida oikeestaan ollenkaan olla yhteydessä. Muutenkin koko loppukevään yhteyden pito tulee olemaan tosi aikataulutettua aika lailla kerta viikkoon..:(

Perjantaina ei tainnu tulla tehtyä paljo mitään.. tuijotettua telkkaria ja tehtyä historian projektia, jonka tekemiseen mulla on motivaatioo pyöreä nolla. Kaikki muut aineet mulla edelleen menee aivan loistavasti, paitsi historia, josta a) en älyä yhtään mitään, kun opettaja ei ota huomioon että luokassa on yks vaihtari, b) ei kiinnosta sitten kanssa tippaakaan! :D noh, ei kai se haittaa jos yhestä aineesta ei tuliskaa A:ta lol :D Illalla katottiin taas perheen kanssa leffa yhdessä, tällä kertaa Tarzan, kun pikku Justin oli taas hoidossa mummulla :)

Lauantai-aamuna heti herättyäni lähin käymään kävelylenkillä kun tuolla ulkona on aivan liian kylmä juoksemiseen, jos ei halua kurkkukipua! Keskiviikosta lauantaihin oli aivan järkyttävän kylmä, -25-30 astetta päivisin, öisin vrmn enemmän! Täällä on oltu ihan järkyttyneitä, et ei täällä oo koskaan ollu näin kylmä, ja ihmetelty miksei koulua peruttu :D Ehkä mä toin tän kylmyyden tänne haha! Mutta siis en voinu edes kävellä koko lenkkiä loppuun vaan piti 2 mailin jälkee kääntyä takasi ku alko naama jäätymään aika pahasti.. sieltä sitten painuin suoraan kuumaan kylpyyn ja nautiskelin siellä melkein luvattoman kauan :D Sitten tein ruuaks makaroonilaatikkoo ah nam!! Katottiin koko päivä taas Katerinan kaa telkkaria kunnes alettiin valmistautuun illan peliin ja lähettiin sinne. Pelin jälkeen mentiin sit viel kavereiden kanssa Rupesiin hengaileen, se on siis 'kaupungin paras ravintola' :D toimii ravintola periaatteella et pöytään tarjoilu mut pikaruokaa sielläkin syödään, mä tyydyin pelkkään jääteehen kun ei ollu nälkä ja mulla edelleen on meneillään herkuton tammikuu. Tänään tosin tuun sortumaan, kun huomenna host isän synttärit ja tänään syödään kakkua sen kunniaks :D

Tänään on siis ollu ihan perus sunnuntai.. sunnuntait täällä menee AINA saman kaavan mukaan, koska on siis pyhä päivä ja rajotetusti tekemistä... Kirkkoon meno tosin vaihtu myöhemmäks nyt uuden vuoden mukana. Täällä on niin paljon ihmisiä menossa sinne et se järjestetään kolmessa vuorossa, klo 9, 11 ja 13, ja niitä kierrätetään joka vuosi. Meillä siis vaihtu yheksästä yhteentoista, joten saa taas nukkua pitkään:) kirkon jälkeen skypetin pikasesti mun kaljulle Mariukselle, koska halusin nähä sen ilman hiuksia ja täytyy myöntää et vähän hihitytti :) Inttipoikahan se siellä hihi:) Sitten syötiin päivällinen ja sen jälkeen tulinkin tänne kirjottelemaan tätä, sitä kakkua odotellessa :D

Hyi kun tuli hirvee teksti postaus...