Mariuksen lähöstä on menny nyt reilu viikko ja varmaan elämäni hitain viikko on ollut, varsinkin kun elämäni nopeimmat kaks viikkoo oli justiin edelliset. Viime viikonloppuna ei tullu tehtyä paljo mitään.. perjantaina illalla Katerina raahas mut kattoon koulun peliä taas, mutta en uskaltanu ees meikata ku tiesin et itku sieltä joka tapauksessa tulee koko ajan...
Lauantai-aamuna skypettelin sit äitille fiiliksiäni ja samalla Ilari ja Marius tuli kotiin, kun Ilari siis haki sen kentältä ja Marius vietti sit viikonlopun meillä ennen kuin matka jatku Ähtäriin maanantai-aamuna. Olin niiiiiiin kateellinen, kun Marius pääsi näkeen mun äitin ja nukkuun mun sängyssä ja käydä meillä saunassa ja syödä ruisleipää, kun mä joudun vielä odottaan 5kk... myöhemmin lauantaina lähettiin ajeleen Idaho Fallsiin mun host-siskontytön baptismiin.. Noh, muutenkin kun mieli oli edelleen ihan maassa, eikä ruokakaan oikeen maistunu niin odotin vaan koko ajan että päästäs lähteen kotiin.. Kotiin päästyäny puhuin myöskin Tomille koko illan, kunnes menin nukkumaan..
Sunnuntai-aamuna oli taas ihan hirvee olo, enkä pystyny edes kirkkoon menemään.. oli pakko taas soittaa äitille ja Mariukselle skypessä ja puhuttiin taas kauan.. siitä vaan tulee aina niin paljon parempi mieli! Sitten kun tuli Suomen päässä nukkumaanmenoaika, alettiin perheen kanssa kattomaan leffaa Anxiously Engaged, taas vaihteeks mormonileffa siis, mut ihan hyvä sekin oli. Sitten pelailtiin taas loppuilta lautapelejä Katerinan kanssa.
Maanantaina olikin uuden vuoden aatto. Aamupäivä menikin mukavasti eka nukkuessa myöhään ja sitten autossa terveyskeskuksen parkkipaikalla istuessa :D Tarina menikin sit niin, että mulla oli asiaa kaupunkiin, mutta piti mennä sit eka Cherien ja Alyssan mukaan viemään Justin lääkärille ottaan tikit pois. Aattelin, et ei siellä kauaa mee, et jään autoon istuun, kun piti lukee kirjaa Enkun kurssille nii saan sitten siellä oltua rauhassa ja lukee. Noh, siellä olikin ollut vähän enemmänkin jonoa ja istuskelin autossa sit 2 ja puoli tuntia, kun ei vaan jaksanu mennä sisälle kattomaan, et mikä kestää.. sain siinä otettua sit mukavat päikkärit.. sit asiointien jälkeen oli aika mennä kotiin laittautuun illan ohjelmaa varten. Jessicalla oli siis uuden vuoden juhlat, mutta edelleen kun täällä mormonien keskellä elän, niin mistään ryyppäjäisistähän ei ollu kyse vaikka red solo cupeista me siellä juotiinkin -limpparia. :D tarjolla oli hyvää naposteltavaa, pelailtiin pelejä mm. Bangiä ja twisteriä, mentiin lumipallosotaa sisällä hehe, lakkailtiin toistemme varpaan kynsiä, naurettiin paljon ja mä sain hetkeks unohtaa koti-ikäväni ja oli tosi hauskaa!
Meitä oli siellä siis Jessican perheen lisäks mä, Luisa, Jaxon, Travis, Landon, Jacoby ja Blakely.
Katottiin myös nykin Ball Drop telkkarista ja laskettiin lähtölasku vuoden vaihteelle! Sitten skumpan sijaan kohotettiin hiilihapotettua omenamehua vuodelle 2013! Täällä vuosi vaihtu siis suomen aikaan 9 tiistai-aamuna :D
Sunnuntaina sitten oletettavasti nukuttiin pitkään ja kun herättiin oli aika lähtee viettää familytimee Lava Hot Springseille! Eli siis ulos rakennetuille lilluttelu-altaille joihin vesi tulee kuumista lähteistä. Pikkupakkasella se oli ihanan rentouttavaa ja virkistävää! Naureskelin siellä, et suomessa me tehdään päin vastoin.. täällä mennään kuumaan veteen lillutteleen ja kun tulee kuuma noustaan ylös kylmään ilmaan jäähdytteleen. Suomessa me mennään jääkylmään veteen uimaan ja mennään sitten saunaan, kuumaan ilmaan lämmitteleen haha!
Kävin myös lumessa kieriskelemässä ja joku random jätkä halus tulla mun mukaan :D No se ei sille ollukaan ihan nii hauskaa ku miltä näytti haha :D
Kuumien lähteiden jälkeen pysähdyttin sitten matkan varrella Pocatellossa sushilla, kun mä rakastan sitä niin paljon, vaikka mun porukat ei voi sietää raakaa kalaa ja sisko ei ikinä maistanu. Varmaan ne halus vähän parantaa mun oloo, vaikka mulla oli jo edellis-iltana tullu vähä pysyvämpi parempi mieli, kun muisti että mulla kuitenkin on täällä hyviä ystäviä, jotka tukee mua kun on ikävä ja saa mut nauraan ja pitää hauskaa! Siihen nähden nyt on helpompi tilanne, kun silloin ku ihan alkuun tulin tänne. Söin sitten sushilla mahani täyteen, kun täällä se on halvempaa kun suomessa (ylläripylläri, kaikki on halvempaa) ja sit lähettiinkin kotiin. Kun päästiin kotiin kello oli jo paljon ja mentiin suoraan nukkuun, koska meillä jatku koulu sit jo heti keskiviikkona. Ei tosin parane sen 2vk syysloman jälkee valittaa..
Tunnetusti kun meillä ei perjantaisin oo koulua, oli erittäin 'raskas' kahden päivän kouluviikko vain. Keskiviikkona mentiin koulun jälkeen kattoon koulun painiotteluja. Torstaina meidän piti skypetellä Mariuksen kanssa vaan pikasesti myöhään illalla, mutta se oli keskellä yötä heränny painajaiseen eikä sen jälkee saanu enään unta niin alotettiin jo aikasemmin.. siinä tuli taas yllättävän paljon juttua ja skypeteltiin monta tuntia ja pääsin vasta 2 jälkeen yöllä nukkumaan! Annan ittelleni anteeks tän viikon ylettömän kotiin skypettelyn, koska Marius lähtee nyt huomenna, maanantaina, inttiin ja on siellä sit ekat 2-3vk kiinni jolloin ei voida oikeestaan ollenkaan olla yhteydessä. Muutenkin koko loppukevään yhteyden pito tulee olemaan tosi aikataulutettua aika lailla kerta viikkoon..:(
Perjantaina ei tainnu tulla tehtyä paljo mitään.. tuijotettua telkkaria ja tehtyä historian projektia, jonka tekemiseen mulla on motivaatioo pyöreä nolla. Kaikki muut aineet mulla edelleen menee aivan loistavasti, paitsi historia, josta a) en älyä yhtään mitään, kun opettaja ei ota huomioon että luokassa on yks vaihtari, b) ei kiinnosta sitten kanssa tippaakaan! :D noh, ei kai se haittaa jos yhestä aineesta ei tuliskaa A:ta lol :D Illalla katottiin taas perheen kanssa leffa yhdessä, tällä kertaa Tarzan, kun pikku Justin oli taas hoidossa mummulla :)
Lauantai-aamuna heti herättyäni lähin käymään kävelylenkillä kun tuolla ulkona on aivan liian kylmä juoksemiseen, jos ei halua kurkkukipua! Keskiviikosta lauantaihin oli aivan järkyttävän kylmä, -25-30 astetta päivisin, öisin vrmn enemmän! Täällä on oltu ihan järkyttyneitä, et ei täällä oo koskaan ollu näin kylmä, ja ihmetelty miksei koulua peruttu :D Ehkä mä toin tän kylmyyden tänne haha! Mutta siis en voinu edes kävellä koko lenkkiä loppuun vaan piti 2 mailin jälkee kääntyä takasi ku alko naama jäätymään aika pahasti.. sieltä sitten painuin suoraan kuumaan kylpyyn ja nautiskelin siellä melkein luvattoman kauan :D Sitten tein ruuaks makaroonilaatikkoo ah nam!! Katottiin koko päivä taas Katerinan kaa telkkaria kunnes alettiin valmistautuun illan peliin ja lähettiin sinne. Pelin jälkeen mentiin sit viel kavereiden kanssa Rupesiin hengaileen, se on siis 'kaupungin paras ravintola' :D toimii ravintola periaatteella et pöytään tarjoilu mut pikaruokaa sielläkin syödään, mä tyydyin pelkkään jääteehen kun ei ollu nälkä ja mulla edelleen on meneillään herkuton tammikuu. Tänään tosin tuun sortumaan, kun huomenna host isän synttärit ja tänään syödään kakkua sen kunniaks :D
Tänään on siis ollu ihan perus sunnuntai.. sunnuntait täällä menee AINA saman kaavan mukaan, koska on siis pyhä päivä ja rajotetusti tekemistä... Kirkkoon meno tosin vaihtu myöhemmäks nyt uuden vuoden mukana. Täällä on niin paljon ihmisiä menossa sinne et se järjestetään kolmessa vuorossa, klo 9, 11 ja 13, ja niitä kierrätetään joka vuosi. Meillä siis vaihtu yheksästä yhteentoista, joten saa taas nukkua pitkään:) kirkon jälkeen skypetin pikasesti mun kaljulle Mariukselle, koska halusin nähä sen ilman hiuksia ja täytyy myöntää et vähän hihitytti :) Inttipoikahan se siellä hihi:) Sitten syötiin päivällinen ja sen jälkeen tulinkin tänne kirjottelemaan tätä, sitä kakkua odotellessa :D
Hyi kun tuli hirvee teksti postaus...





Ei kommentteja:
Lähetä kommentti