Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

I don't need a man to make it happen, I get off being free. I don't need a man to make me feel good, I get off doing my thing!

Mun ja Jessican Prom olikin sit ihan mahtava!
Täällä nää koulun tanssiais-treffit menee aina sillä kaavalla, että päivällä on aina joku aktiviteetti, eli tehään jotain kivaa, sitten mennään kotiin laittautuun
ja sitten on Dinner ennenku mennään sinne itse tanssiaisiin!

Mun ja Jessican päivä alko shoppailulla! Tai ei se mikää perus shoppailureissu taaskaa ollu, vaan tiukasti kauppalistassa pysyttiin! 
Kyllä sitä rahaa silti meni, mutta sille ei siinä vaiheessa voinu mitään...

Yhessä vaiheessa sydän hyppäs vähän kurkkuun kun oltiin jätskillä just ottamassa kuvaa, mutta mun kamera ei menny päälle!! Toisaalta, mitään paniikki kohtausta
en ihme kyllä missään välissä saanu, varmaan kun jotenkin tiesin ettei mun kamera oikeesti voi rikki olla. En tiedä mitä se tuli, mutta jotenki tiesin, että vika on akussa,
vaikka just eilen sen latasin!! Käytiin sitten yhessä elektroniikka kaupassa kysymässä voitasko koittaa jotain akkua mun kameraan, että näkis onko se vika akussa,
vai onko se oikeesti rikki. Niillä ei ollu sitä akkua tarjolla, mut ne testas onko siinä akussa virtaa ja ei ollu sitten senkään vertaa että mun kamera ois pystyny
ilmottaa, että akku tyhjä, minkä se yleensä sanoo.. Ne sitten otti mun akun ja latas sen ja kun myöhemmin peukut pystyssä se sieltä haettiin nii kamera menikin päälle!!
HUH! aika jännä, jotenkin tiesin ettei se oikeesti oo rikki, enkä saanu mitään paniikkikohtausta :D 
Mutta taitaa olla uuden akun tai laturin osto edessä, tietäs vaan kumpi on rikki :D

No mutta, sitten lähettiin takas kotiin ja laittauduttiin yhessä! Jessica laitto molempien hiukset ja mä meikkasin molemmat! 
Täällä on myös tapana pojan hommata tytölle Promiin tällänen kukkaranneke, jotka totta kai Jessican kaa hommattiin toisillemme ;)




 Kun oltiin laittauduttu lähettiin takas Idaho Fallsiin syömään. Mentiin Olive Gardeniin, joka on siis Italialainen ravintola! Oli ihan hiton hyvää!

Alkupalaks saatiin salaattia ja leipätikkuja ja pääruoaks mä tilasin Parmesaani-kuorrutteista tilapiaa!
Tiukoissa mekoissa ei sit voinu kovin paljoo syödä, mutta Amerikassa se ei haittaa kun otettiin sitten loput (yli puolet) kotiin mukaan! 


Yhessä vaiheessa ravintolan manageri tuli sitten kertoo, että tänään kaikki jotka on menossa Promiin saa ilmasen jälkiruoan!! Nam, mä otin sitruuna moussen :)


Myöskin meidän kaverit tuli sattumalta samaan ravintolaan omilla treffeillään ja totta kai otettiin sit kuva! Täs on siis Heriberto, Marco ja Yesica :)


Kun oltiin syöty lähettiin ajeleen takas Blackfootiin sinne itse tanssiaisiin! Kaikki muut koulun tanssiaiset oli siis ollu tosi laimeita, niissä ei ikinä ollu melki ketään,
mutta tällä kertaa porukkaa oli ihan mukavasti! :)
Tansseissa otetaan aina myös valokuvat, pareittain ja ryhmäkuva, mutta meillä kun ei ryhmää ollu nii otettiin vaan pari kuva!
Kuvien jälkeen tanssittiin ja pidettiin hauskaa ja ilman hitaita ei myöskään jääty ku yhet herrasmiehet tuli meitä pyytään tanssiin! :) Täällä on muuten aika jännä kulttuuri,
että kun mennään tanssiasiin deitin kanssa niin hitaita ei yleensä tanssita ku oman deitin kanssa. :D


Heri ja Marco komeina :D

Promin jälkeen Jessica jäi meille vielä yöks! Mahtava, vaikka vähän normaalista poikkeava Prom! :)

lauantai 27. huhtikuuta 2013

When you're gone, the pieces of my heart are missing you. When you're gone, the face I came to know is missing too. When you're gone, the words I need to hear, to always get me through the day and make it ok.. I miss you!

Näin lähti käyntiin viimenen viikko Luisan!
Torstaina menin Luisalle yöks ja oli ihan mahtavaa! Perjantaina meillä olikin sit taas kotikisat joihin Luisa tuli mua kannustaan ja ottaan valokuvia! 
En ollu koko viikkoon menny reeneihin kaiken tän perheenvaihtohässäkän takia nii mulle oli merkitty vaan yks laji :D juoksin siis 800m surkeaan aikaan 3:15 ja olin 8.



Ilma oli ihan surkee kylmä hyi!! Mut kivaa oli :)

Lauantaina meillä oli sit taas mun organisaation vaihtareiden get-together juttu, mentiin Idaho Fallsiin yhelle voimistelu salille ja pidettiin hauskaa!!


Totta kai syötiin myös pizzaa!


Vaihtareiden lisäks siellä oli kavereita ja perheenjäseniä mukana! Mä nappasin mukaani Luisan ja Kentonin!



Tässä vielä Duyen Vietnamista ja Sarah Saksasta!

Sunnuntai-iltana Luisan perhe järjesti pienet läksiäis juhlat.. Luisa kutsu lähimmät kaverinsa perheineen ja kun oltiin kakkua syöty ja kaikki muut oli lähteny
mä, Jessica ja mun host-veli Jake ja sisko Makailee jäätiin vielä pelaileen pelejä ja kaikkee ja kotiin päästiin vasta 11 jälkeen vaikka seuraavana päivänä oli koulua :D

Nyt on siis Prom-viikko ja oli koulussa vähän erikoisohjelmaakin. Maanantaina oli McDaddy day eli ekalla tunnilla kaikki tytöt sai kaulakorut kaulaansa 
ja pojat siis yritti saada ne tytöiltä puhumalla niille :D Se, jolla päivän päätteeks oli eniten koruja oli McDaddy!
Tiistaina oli sama juttu, mut toiste päin eli McMommy day! Mun saldo oli 11 korua, mutta sillä ei ihan sitä titteliä voitettu, pienestä kiinni.. voittajalla oli 13!

Maanantaina koulun jälkeen mentiin sitten mun tyttöjen kanssa ulos syömään ja mentiin totta kai Rupe'siin. 
Se oli mun eka kerta siellä oikeesti syödä, yleensä ollaan menty sinne vaan jätskille tai pirtelölle :D 


Tiistaina myöskin mentiin ruokiksella ulos, käytiin hakeen lounaaks subit tytsyjen ja Brianin kaa!:)


Keskiviikko, Luisan vika koulupäivä, oli sit yhtä itkua ja vollotusta koko päivä..:( koulun jälkeen heitettiin Luisa Jessican kaa kotiin ja otettiin viä viimeset kuvat..


Ostettiin molemmat liput, Luisa osti Idahon lipun ja mulla on vaa USA lippu, jotka molemmat siis yritetään saada nimmareit ja kirjotuksia täyteen.
Mä en oo vielä sitä alottanu, koska mun lähtöön on vielä aikaa. Luisa on ainoo joka mun lippuun on kirjottanu.


Torstaina oli sit päivä, jota olin kauhulla odottanu.. Luisan lähtö.
Mun A.P Bio eli Advance Placement biologia kurssi joutu tuleen kouluun jo 5:30 aamulla, koska meidän pitää saada koko kurssi käytyä ennen 
toukokuun 13. pvää, koska sillon on kansallinen koe siitä. Oppitunnit ei siihen riitä, joten joudutaan pitää pari tällästä koulun ulkopuolella pidettyä tuntia :D
Se ei tosin haittaa ku sen jälkeen onkin sitten se kurssi ohi ja koulu alkaa vasta 9:30 sit!
Koulussa olin kuitenkin vaan aamun lisäks 2 ekaa tuntia, ja sitten Luisan aluevalvoja tuli hakee mut koulusta ja lähettiin ajeleen lentokentälle.
Oli kyllä vaikee sanoo heipat, silmiin sattu nii paljon 2 päivää itkeneenä huonoilla yöunilla..


Kello 12:45 se sit käveli turvatarkastuksista läpi...

Matkalla kotiin Luisan aluevalvoja vei mut Starbucksiin ja kun small talkkasin sen myyjän kanssa sen jälkeen ku se ihmetteli mun nimee et joo oon vaihtari
ja itseasiassa oon justii matkal lentokentält saattamast mun parasta kaveria takas kotiin ym ym, nii se oli sitten että tiekkö mitä, mä tarjoon tän sulle, 
sä tarviit jotain piristää sun päivää! Voi vitsi se oli ihana, oli totta kai pakko halata siitä tiskin yli ja kyllä se vähän piristikin!
Ei se tietenkää Luisaa korvannu, ja koko päivän olin vielä nii maassa et illal kun pelattiin perheen kaa korttia mun perhe ei enää kestäny kattella sitä 
ja ne oli sit et nyt lähetää vuokraa joku hauska leffa ja haetaan sulle Ben&Jerry'siä!!:) 

Tää koko postaus keskitty nyt Luisaan ja meidän vikaan viikkoon, että mun uus perhe jäi täs ny vähän taka-alalle! 
Sanon pikasesti et oon maailman onnellisin, et saan viettää mun vikat viikot tässä perheessä, nää on aivan mahtavia!!

Myöskään ei tullu mulle, eikä Jessicalle kutsua Promiin ollenkaa.. Päätettiin sitte että hitot pojista, me mennään Promiin yhdessä!! 
Prom on siis nyt tänään ja kirjottelen siitä sit erillisen postauksen, mutta päivän suunnitelmat on aika hiton mahtavia!! ;)

torstai 18. huhtikuuta 2013

Huuda, huuda ilosta! Huuda, huuda vapaudesta ja huuda, huuda onnesta, ja sä voit poistuu hymyillen!! :)

Tässä nyt pika ilmoituspostaus.. En oo sitä täällä blogissa julkisesti mainostanu, mutta en oo siis ollut täysin tyytyväinen isäntäperheeseeni koko vuonna,
muistelen kun jo heti pari viikkoa tänne tulon jälkeen valitin äitille Suomeen ja puhuin perheen vaihdosta, mutta äiti tsemppas mua jatkaan mun perheessä
vielä ainakin pari kuukautta, josko sen jälkeen kun oltais tutustuttu paremmin tilanne parantuis yms..myös Mariuksen joulunen visiitti piti mut siellä,
koska pelotti jos vaihtaisin perhettä, uus perhe ei välttämättä päästäiskään Mariusta tulemaan..

No kuukaudet vieri ja sopeuduin, mutta missään välissä en tuntenut itseäni niin sanotusti perheen jäseneksi, vaan kyseinen "koti" oli mulle vain paikka asua.
Moni asia ärsytti ja tuli myös aina sillon tällön host-äidin kanssa riideltyä, mutta ajattelin koko ajan että kai tää tästä..enää vähän aikaa jäljellä, et pääsee kotiin..
Joo, sitä määkin.. miks mä en vaan lähe kotiin jos koko ajan vaan haluan kotiin?? Kivaa oli aina vaan kun hengailin kavereiden kanssa, "kotona" ollessa 
en ollut onnellinen.. Me ei ikinä tehty perheenä oikeen mitään, ainakaan mitään kivaa, paitsi ne pari reissua,
mutta nekin muista syistä, ei siks että perhe haluis nimenomaan viedä mut jonnekkin ja esitellä paikkoja..

Perhe oli myös koko ajan tosi kiireinen, mä en aina mahtunut suunnitelmiin mukaan, paljon tuli vietettyä aikaa yksin kotona.. Myös host veljen lapset oli liiottelematta
 melkein joka ikinen päivä mummulassa hoidossa, ja se melu ja hälinä stressas paljon ja Justin (3,5v) tykkää tunkeutua mun ja Katerinan huoneeseen
sotkemaan ja rikkomaan meidän tavaroita.. Kyytejäkään en lähes koskaan mihinkään saanut ja varsinkin yleisurheilukauden alettua aina reeneistä piti 
joltain kaverilta kyyti kotiin kinuta...

Noh, viime sunnuntaina mulla tuli sitten mitta täyteen.. Älysin, että mitä hemmettiä mä vielä asun tälläsessä perheessä ja valitan joka päivä kavereille,
kuinka en tykkää mun perheestä.. oon kuitenkin tänne asti tullu, että miks hitossa mä tyydyn tähän kun en selvästikkään onnellinen.. Tein koko vuoteni
ehdottomasti parhaan päätöksen: MÄ LÄHDEN KUUSEEN TÄSTÄ PERHEESTÄ!
Maanantaina soitin sitten aluevalvojalleni, että mä haluan vaihtaa perhettä, niin pian kun mahdollista!! Mun perhe oli muutenkin tiistaina lähdössä South-Carolinaan
minne mä en ollu menossa mukaan ja olisin sit asunu viikon 'varaperheessä' yhen kaverini luona ja justiin kun ne oli heittäny mut sinne mun aluevalvoja soitti,
että sillä olis yks perhe jotka vois ehkä ottaa mut ja että mennään heti vielä samana ilta tapaamaan ne... ja ne oli AIVAN IHANIA!
Heti esittelyiden jälkeen ja kun oltiin juteltu hetki alettiin pelaan korttia ja oli tosi hauskaa ja meillä synkkas heti niin hyvin, että olin molemmin puolin
sanomattakin selvää, että sinne mä muutan! Sovittiin et muuttasin jo heti seuraavana päivä, eli eilen :)
Nyt mulla on siis vanhempien lisäks 3 veljee ja sisko. Pikkusisko on 7luokalla, nuorin veli on sophomore koulussa, seuraava veli on 19, valmistu 
viime vuonna eli on nyt collegessa freshmani, ja sit vanhin veli on jo naimisissa ja lapsi, enkä niitä siis vielä tavannu :) Nuorin pojista, jonka tiesin jo siis 
koulusta, on kevyesti henkisesti kehitysvammanen, mut tosi ihana ja haluaa auttaa mua koko ajan kaikessa ja nää kaikki JA MINÄ VARSINKIN 
ollaan nii innoissamme tästä :) Sain mitä hain: ihanan, rakastavan PERHEEN, en vaan paikkaa missä asua..:)

Mulla oli suunnitelmissa jo heti eilen käydä hakeen mun kamat Turpineilta, mutta kesken meidän ihanan tyttöjen päivän Pocatellossa, Dave (aluevalvoja) soitti, 
että en saa hakee kamojani, ennenku Turpinit tulee takasin S-Carolinasta, ja että Cherie aikoo soittaa Jonathanille, joka jäi siis kotiin, ettei se 
saa päästää mua sisään.. :D No mitähän hemmettiä.. ei siinä, viikko pitää pärjätä niillä kamoilla, jotka viikoks Ogdeneille pakkasinkin.. 
Taitaa Cherie olla vähän loukkaantunu.. mä en oo niille puhunu mitään,  Dave sano etten mainitsis niille mitään ennen ku ne lähtee 
ja sen jälkeen se on siis vaan ollu niihin yhteydessä..

Että sellasta.. Eli älkää enää pistäkö mitään postia tai mitään mulle vanhaan osotteeseen!! 
En tässä viitti uutta julkisesti alkaa jakamaan, jos tarttette sitä niin kysykää :) 

No meidän eilinen tyttöjen päivä olikin sit tuttuun tapaan ihan mahtava! Ei ollu koulua, kun koko osavaltion Junioreilla oli sellanen koe, 
joka tehdään kaikkialla maassa, ja vaan Juniorit siis meni kouluun :) Lähdettiin ajeleen Pocatelloon, ja ensimmäinen stoppi olikin totta kai Starbucks!
Sen jälkeen ajeltiin ostarille, missä meillä oli pari paikkaa missä oltais käyty, tää ei siis ollu mikään shoppailureissu, nii ei tietenkää poikettu reitiltä
mihinkään muihin kauppoihin! :D Mentiin eka Claire'siin, josta mun oli tarkotus ettiä jotain korua Promiin, mutta sen sijaan löydettiin ihanat sormukset,
jotka oltiin siis suunniteltu ostavamme! Tommonen ihana ja yksinkertanen "forever knot", jolla tuun aina muistaan mun vaihto vuoden parhaat kaverit! <3


Sitten suunnattiin Walmarttiin jossa mun ostoslistalla oli läppärireppu ja Luisalla vähän tuliaisia..se lähtee jo tasan viikon päästä!!:( 
Sieltä lähettiinkin sitten ajeleen meidän reissun pääpaikkaan, Sushi Familyyn, eli mun tän alueen lemppari sushiravintolaan! 


Herkuttelun jälkeen mentiin vielä Blackfootiin takas päästyämme Rupe'siin jälkkärille! :)
Oltiin sovittu, että meen sinne uuteen perheeseen n. 5 aikaan, mutta kello ei vielä niin paljon ollu, joten mentiin vielä hetkeks Jessicalle hengaileen :)
Jessica ja Luisa autto mua sit kantaa kamat sisään autosta, kun menin uuteen perheeseen ja sitten ne jäikin siitä vielä meille hengaileen! Asun siis ihan Jessican lähellä!!

Nyt on siis kaikki ihan mahtavasti, ainoo mikä vähän hermostuttaa on tosiaan se tavaroiden hakeminen silloin ens tiistaina, että jos Cherie on ihan raivona..
Katerinaa tulee kyllä ikävä, se on myönnettävä, mutta nyt mulla on asiat paljon paremmin, ja tytöt sano eilen, että oon heti paljon onnellisemman olonen! :)

sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Vaikka sua rakastaisin enemmän, nauraisin pois kaiken ikävän...

No olipas taas viikko.. Posti toi viime viikonloppuna mukanaan mulle mekon Promiin (ja Vanhoihin)! 
Tosin siinä oli mulle iso projekti tosiaan kun piti kaventaa, lyhentää ja muutenkin muokata aika paljon.. :D Vihdoista viimein sainkin sen sitten eilen, lauantaina valmiiks!
Heti kun strassit tulee postissa niin niillä pitää vielä taiteilla joku yksityiskohta siihen ja nyt vaan odottaan josko sinne Promiin sitten ees tulee kutsu :D

Tiistaina mulla oli oikeen pizzapäivä, kun aamupalan lisäks tuli koko päivän syötyä vain ja ainoastaan pizzaa :D Koulussa meillä oli yhden koulu-klubin tapaaminen,
(täällä on siis koulussa miljoona erilaista klubia, joiden avulla voi saada stipendejä collegeihin, eli miten paljon sen klubin eteen mitään teetkään, parempi 
mahdollisuus saada stipendi, me luisan kaa muuten vaan liityttiin et nähdään mitä se touhu on) jossa oli pizzaa kaikille osallistujille! 
Illalla oli myös kirkon kautta järjestetty sellanen et mentiin keilaamaan ja pizzalle illalla, eli siis sielläkin tuli pizzaa vedettyä, 
hitto sen päivän jälkeen oli pizzaa koko tyttö... ei siinä, onneks amerikkalainen pizza on HYVÄÄÄÄÄÄ! :D

Torstaina mulla olikin sit taas kisat. Taas ajeltiin bussilla 3h yhteen suuntaan, sinne samaan suuntaan missä ne mun ekat kisat oli, Buhliin.
Lähettiin aamulla 9 joten saikin taas olla koko päivän pois koulusta :D Mulla tosin oli siinä aika paljonkin odottelua, kun perille päästiin siinä 12 aikaan, 
kisat alko 2:30 ja mun ensimmäinen laji, 800m, oli vasta puolessa välissä... kello tais lähentyä 6 kun viimein oli mun ekan kisan vuoro :D
Se ei sitten mennykkän ihan niin hyvin, kun ensimmäisen kierroksen jälkeen alko sattuun kurkkuun ja ihan keuhkoihin asti, kun ilma oli niin kuiva...:s
Ekan kierroksen jälkeen mun aika oli vielä ihan hyvä, mutta sitten oli pakko hidastaa.. hölkkäsin sen kuitenkin loppuun asti,
 vaikka meinasin keskeyttää...sattu niin paljon... Ei oo Idaho ihan mun paikka juosta...
Toiseks lajiks mulle oli merkitty 4x400m viesti, joka oli ihan toisiks viimenen laji.. Olin ihan tuskissani ja olin yskiä keuhkoni pihalle, mutta ei ollu ketään muuta
laittaa mun tilalle juokseen sen viestin, joten pakkohan mun oli sekin sit juosta.. totta kai parhaani tein ja ihan hyvän ajan juoksin, mutta itku oli tulla sen jälkeen
kun en meinannu edes henkee saada... toivottavasti en ehdi mitään astmaa saada täällä olon aikana.. päätin, että jos on kisoja vielä siellä suunnalla, niin mä en 
osallistu, täällä Blackfootissa mulla ei niin pahoja ongelmia oo, mut siellä päin missä noi kahdet kisat oli, mä en yksinkertasesti pysty juokseen...

Täällä on siis kevät jo pitkällä, ja muuten on ollu tosi hienoja ilmoja, mutta täällä TUUUUUULEEEEEEEE :D 
Tossa eilenkin, lauantaina oli 55miles/hr, eli 25m/s tuuli, ja koska täällähän ei melkeen ikinä sada eli on kuivaa, niin tässä on tulos:


Ei, taivaalla ei ollu pilven häivääkään, toi kaikki on hiekkaa ja pölyä tarttunu kuivilta pelloilta mukaan...:D


Aamulla heräsin siis siihen et kuulosti että katto lähtee pään päältä.. 
voitte kuvitella miten helppo on seistä 90km/h liikuvan auton katolla kaatumatta...:D
Vielä perjantaina oli ihan mahtava ja kuuma ilma niin että lenkille ei ois ollu lähtemistä enemmissä vaatteissa ku shortsit ja toppi... 
Oli kyllä huippu lenkki, 8km nilkkapainoissa aurinkorasvan tuoksussa ja lenkin jälkeen lihaskuntoo ja venyttelyt, jälkeempäi oli ihan mahtava fiilis!!

Viimeseks vielä taas isot kiitokset kaikista korteista ja kirjeistä oon saanut!! Kortit edelleen pääsee kaikki seinälle, joka on jo näin täynnä!

lauantai 6. huhtikuuta 2013

Mä tanssin yksin kadulla, ja pidän ovet avoinna, ja nautin joka hetken jälkeen lisää elämästä!!

Justii kun pääsin kirjottamasta, että tänä pääsiäisenä en saanu pääsiäismunia, niin tiistaina Luisalla oli mulle pääsiäis yllätys! 


Viikon kuulumiset ei kummoset oo.. Keskiviikkona ja torstaina meillä oli home track meet, eli kisat järkättiin meidän koululla. Keskiviikkona oli Junior High:n kisat, 
jossa high schoolin joukkue, eli me oltiin auttelemassa. Torstaina oli sit meidän kisat, mutta multa ne jäi väliin kun sain jonkun kevätflunssan
 ja oli liian höttö olo juosta ja pää täynnä räkää.. :( En ihan varma oo että oliko kuumetta, mutta vähän sellanen olo oli.

Perjantaina oli kuitenkin jo parempi olo ja iltapäivällä lähettiin Luisan, Jessican, Brianin ja Brysonin kanssa kattoon Itä-Idahon high schoolien taidenäyttelyä, 
jossa Jessica oli voittanu kolmannen sijan jossain taide kisassa! Jessicalla oli tässä kuvassa näkyvän inkkari-työn lisäks pari muuta upeeta teosta näytillä! 
Tässä työssä mallina oli meidän kaveri Xenia! Myös Bryson meidän koulusta pääsi neljännelle sijalle! 



Tässä myös kuva toisesta Jessican teoksesta, jossa mä olin mallina! 


Taidenäyttelyn jälkeen ilta jatku leffalla, käytiin kattomassa Safe Haven! Aivan huippu leffa, eikä kukkarossakaan tuntunu, kun leffa makso hurjat $3,50!
Oispa Suomessakin näin halpaa..:)


Muuta tähän viikon loppuun on kuulunu Mariukselle skypettelyä, imuroimista, kesätöiden hakua ja tänään lauantaina käytiin Luisan ja Jessican kanssa 
printtaamassa taas vähän valokuvia ja tehtiin Jessicalle sellanen kuvakollaasi homma isolle kartongille muistoks meistä ja tästä vuodesta! 
Jätettiin pieni tila niille kuville, jotka tullaan vielä tässä näiden muutaman viikon aikana ottaamaan, mitä on jäljellä!
Aika alkaa mullakin hupeneen, mutta ei vielä ihan samallailla ku luisalla, joka lähtee jo 2,5 viikon päästä! :(((
Mitenköhän mä pärjään viimet 5 viikkooni ilman Luisaa :(
Meillä on jo kaikki suunniteltu kuinka sit käydään toistemme luona.. Luisa on suunnitellu aikovansa käydä Suomessa jo tänä kesänä!! Tuskin maltan odottaa <3

maanantai 1. huhtikuuta 2013

Avaan ikkunan, hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa!

No tää on nyt kyllä pisin aika kirjottamatta... 3vk, pyydän anteeksi!
Äitekin kyselee että on jotain sattunu ku musta ei kuulu mitään.. No ei mulle, mut täällä on kyllä tapahtunu nii paljon kaikkee! 
Mun host-veljellä kävi kurjasti kun sen vaimo löysi toisen ukon itelleen ja täällä on ollu ero asiat ja lasten huoltajuuskiistat ja muut riidat päällimmäisenä,
 ja täytyy kyllä sanoo et paikkapaikoin host-veljen (ex-)vaimon touhut meni kyllä iha järjettömiks, kun se olis halunnu ne lapset kokonaan itelleen.. 
ihan lähestymiskieltoihin asti mentiin, kunnes oikeudenkäynnissä ne sai onneks 50/50 huoltajuuden! 
Mutta mitä tästä opimme... älä mene 18-vuotiaana naimisiin! Äläkä siis hankkiudu 17-vuotiaana raskaaks, että joudut meneen naimisiin :Dd

No mutta muuten ollu mulla siis perus arkee; koulun jälkee juoksureenejä ja parit kisatkin taas ehtiny oleen.. 
Torstaina 21.3 pääsin koulusta mukaan ihmisen anantomia&fysiologia -kurssin (jonka otin siis ekassa jaksossa) fieldtrippiin! 
Mentiin Pocatelloon yliopistolle Cadaver Labiin, elikkä siis siellä oli ihan oikeita ihmisen ruumiita ja elimiä ja kaikkee, joita päästiin tutkimaan!! 
Opin sielläkin paljon kaikkee uutta ja oli ihan hiton helmee! Saatiin vertailla eri terveysasteisia sydämiä ja aivoja, ja muita elimiä! 
Ihmiset siis voi testamentoida ruumiinsa yliopistojen käyttöön, jotta ihmiset vois opiskella ihmisen anatomiaa ja fysiologiaa oikeella ruumiilla!
 Ne ruumiit ja elimet oli lähinnä vanhuksia, koska se yliopisto ottaa vastaan vaan luonnollisesti kuolleita ruumiita. Ihan mahtava reissu! Harmi että valokuvaus oli kielletty...

Muuta mitä tässä on nyt tapahtunu, nii meillä oli MORP, eli taas yks näistä koulun tansseista! Viimenen tyttöjen valinta.
Luisa totta kai halus pyytää sen poikakaverin, Eddien, joten me päätettiin mennä meidän porukalla, missä ollaan hengattu tässä viimeaikoina paljon! 
Ainoostaan Elsa ja Dani ei päässy tulemaan.. Mä pyysin Roberton ja sain huipun vastauksen siltä!


Täällähän on tapana kysyä ja vastata erikoisilla tavoilla! 
Oon Roberton kanssa samalla enkun kurssilla ja jouduttiin yks tunti kirjottaa kauhutarinat ja Roberto alko vitsillä kirjottaa sen kauhutarinaa musta, 
niin mäkin sitten kirjotin kostoks omani siitä! Vähän ajan päästä kysyin sit haluisko se lukee mun tarinan siitä, 
mutta kauhutarinan sijaan kirjotinkin lyhyen tarinan yhesta vaihtarista nimeltä Mikaela, joka halus pyytää yhen pojan nimeltä Roberto Morpiin :D 
Viikonlopun jälkeen löysin sit söpön pääsiäiskorin kaapistani ja ihan suomeks luki et Olisi ihanaa mennä Morpiin kanssasi! Olivat käyttäneet Marius-rukkaa tulkkina :D

Tässä vielä parit kuvat meidän Morpista!


Teemana oli WE ARE YOUNG ja tarkotuksena oli pistää samanlaiset paidat päälle, ni me keksittiin et mehän tehdään sitten ne paidat ite! 
Meidän päiväohjelma sisälsi paitojen koristelun lisäks lautapelien pelailua, Saksalaista pääruokaa ja Suomalainen pannukakku jälkkäriks! 
Kehut tuli kyllä pannarista kotiin, paljon parempaa ku Amerikkalaiset! Niinhän mä oon sanonukki ;)





WE ARE YOUNG! Committed to excellence ;)

Sitten case SPRING BREAK!! Joka oli siis 28.3-1.4 :) 
Torstaina lähettiin aikasin aamuyöstä ajeleen kohti Arizonaa! Matkaa kerty sitten n.1700km yhteen suuntaan eli n. Suomi päästä päähän.. 
18 tuntia autossa istumista ei edes tuntunu niin pitkältä, kun osas asennoitua ja otti paljon tekemistä mukaan! 
Mentiin hieman eri reittiä meno ja tulomatka, koska molemmilla reiteillä oli omat nähtävyytensä! Tässä pari kuvaa menomatkasta



Iso kivi, jossa on reikä, johon kaikki kaivertaa nimensä ja otta kuvansa! Nyt siellä munkin nimi on nyt ikuistettuna!



Koko syy, miks Arizonaan tuli mentyä, oli Baby Blessing. 
Eli yks mun host-siskoista Kirsti (jee sillä on suomalainen nimi!!) sai vauvelin (Lastenlapsi numero 19!!), jota mentiin sit kattomaan ja joka sunnuntaina sitten kirkossa siunattiin :) 
Myös mun toinen host-sisko Doranna, joka on siis myös raskaana muutti New Yorkista Kirstin luo kahden tyttönsä kanssa, koska sen mies on armeijassa ja se lähetettiin Afganistaniin...
Niillä oli upee talo ja ihan mukava takapiha :D



Vesi tosin oli niin kylmää, ettei koirakaan sinne viittiny pulahtaa, vaikka oli ihan hiton kuuma!! Minä uskalsin;)


Oltiin siis Phoenixissä, Arizonan pääkaupungissa, joka oli kyllä iso! 
Amerikan kaupungit, varsinkin täällä lännellä on rakennettu niin laajalle, että ihan päästä päähän ajaa moottori tietä melken tunnin :D 
Eikä Amerikkalaisissa kaupungeissä oo samanlaista sellasta keskustaa, kun Euroopassa on, 
vaan kaikki on ihan hajallaan ympäriinsä ja kaikki kaupat on siis ostareissa :) 
Koluttiin 2 ostaria, mutta mulla mukaan tarttu vaan 2 paitaa jotka makso yhteensä 20 dollaria..halpa reissu;)



Toki kun pääsiäinen kerran oli ja mormooneiden kanssa kun tuli oltua, niin totta kai käytiin kattomassa joku Jeesusnäytelmä pitkäperjantaina! 
Se oli ulkona ja siis on joka vuotinen tooooosi iso tapahtuma ja kyllä siellä varmasti muutama tuhat ihmistä oli! 
Mä tosin nukuin hehe.. oltiin muutenkin niin kaukana ja mun edessä iso ihminen, niin en edes nähny mitään.. :)
Muutenkin oli lapsilla pääsiäismuna jahdit ja kaikki! Ite en yhtäkään suklaamunaa tänävuonna saanu :(

Tässä vielä muutama kuva tulomatkalta Kaktuksista! 
Eikä niitä kaktuksia pelkästään aavikolta löytyny, vaan kaikkien puutarhat oli yhtäkun kaktuksia ja palmuja! Eihän Arizonassa muuta oikee kasva :D



Tulomatkan kohokohta olikin sitten LAS VEGAS! Se toinen reitti meni siis Las Vegasin kautta, ja totta kai poikettiin motarilta ja ajettiin keskustan läpi!
Harmi vaan ettei päästy autosta ulos katteleen mitään, kun aikataulu oli kuitenkin niin tiukka, kello tuli jo 10 kun ylinpäätään päästiin Vegasiin asti 
ja sieltä oli viellä parin tunnin matka meidän välietappiin, jossa yövyttiin ennenku matka jatku maanantaina loput 8 tuntia kotiin..















Las Vegas fiiliksissä!! ;)