Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

maanantai 1. huhtikuuta 2013

Avaan ikkunan, hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa!

No tää on nyt kyllä pisin aika kirjottamatta... 3vk, pyydän anteeksi!
Äitekin kyselee että on jotain sattunu ku musta ei kuulu mitään.. No ei mulle, mut täällä on kyllä tapahtunu nii paljon kaikkee! 
Mun host-veljellä kävi kurjasti kun sen vaimo löysi toisen ukon itelleen ja täällä on ollu ero asiat ja lasten huoltajuuskiistat ja muut riidat päällimmäisenä,
 ja täytyy kyllä sanoo et paikkapaikoin host-veljen (ex-)vaimon touhut meni kyllä iha järjettömiks, kun se olis halunnu ne lapset kokonaan itelleen.. 
ihan lähestymiskieltoihin asti mentiin, kunnes oikeudenkäynnissä ne sai onneks 50/50 huoltajuuden! 
Mutta mitä tästä opimme... älä mene 18-vuotiaana naimisiin! Äläkä siis hankkiudu 17-vuotiaana raskaaks, että joudut meneen naimisiin :Dd

No mutta muuten ollu mulla siis perus arkee; koulun jälkee juoksureenejä ja parit kisatkin taas ehtiny oleen.. 
Torstaina 21.3 pääsin koulusta mukaan ihmisen anantomia&fysiologia -kurssin (jonka otin siis ekassa jaksossa) fieldtrippiin! 
Mentiin Pocatelloon yliopistolle Cadaver Labiin, elikkä siis siellä oli ihan oikeita ihmisen ruumiita ja elimiä ja kaikkee, joita päästiin tutkimaan!! 
Opin sielläkin paljon kaikkee uutta ja oli ihan hiton helmee! Saatiin vertailla eri terveysasteisia sydämiä ja aivoja, ja muita elimiä! 
Ihmiset siis voi testamentoida ruumiinsa yliopistojen käyttöön, jotta ihmiset vois opiskella ihmisen anatomiaa ja fysiologiaa oikeella ruumiilla!
 Ne ruumiit ja elimet oli lähinnä vanhuksia, koska se yliopisto ottaa vastaan vaan luonnollisesti kuolleita ruumiita. Ihan mahtava reissu! Harmi että valokuvaus oli kielletty...

Muuta mitä tässä on nyt tapahtunu, nii meillä oli MORP, eli taas yks näistä koulun tansseista! Viimenen tyttöjen valinta.
Luisa totta kai halus pyytää sen poikakaverin, Eddien, joten me päätettiin mennä meidän porukalla, missä ollaan hengattu tässä viimeaikoina paljon! 
Ainoostaan Elsa ja Dani ei päässy tulemaan.. Mä pyysin Roberton ja sain huipun vastauksen siltä!


Täällähän on tapana kysyä ja vastata erikoisilla tavoilla! 
Oon Roberton kanssa samalla enkun kurssilla ja jouduttiin yks tunti kirjottaa kauhutarinat ja Roberto alko vitsillä kirjottaa sen kauhutarinaa musta, 
niin mäkin sitten kirjotin kostoks omani siitä! Vähän ajan päästä kysyin sit haluisko se lukee mun tarinan siitä, 
mutta kauhutarinan sijaan kirjotinkin lyhyen tarinan yhesta vaihtarista nimeltä Mikaela, joka halus pyytää yhen pojan nimeltä Roberto Morpiin :D 
Viikonlopun jälkeen löysin sit söpön pääsiäiskorin kaapistani ja ihan suomeks luki et Olisi ihanaa mennä Morpiin kanssasi! Olivat käyttäneet Marius-rukkaa tulkkina :D

Tässä vielä parit kuvat meidän Morpista!


Teemana oli WE ARE YOUNG ja tarkotuksena oli pistää samanlaiset paidat päälle, ni me keksittiin et mehän tehdään sitten ne paidat ite! 
Meidän päiväohjelma sisälsi paitojen koristelun lisäks lautapelien pelailua, Saksalaista pääruokaa ja Suomalainen pannukakku jälkkäriks! 
Kehut tuli kyllä pannarista kotiin, paljon parempaa ku Amerikkalaiset! Niinhän mä oon sanonukki ;)





WE ARE YOUNG! Committed to excellence ;)

Sitten case SPRING BREAK!! Joka oli siis 28.3-1.4 :) 
Torstaina lähettiin aikasin aamuyöstä ajeleen kohti Arizonaa! Matkaa kerty sitten n.1700km yhteen suuntaan eli n. Suomi päästä päähän.. 
18 tuntia autossa istumista ei edes tuntunu niin pitkältä, kun osas asennoitua ja otti paljon tekemistä mukaan! 
Mentiin hieman eri reittiä meno ja tulomatka, koska molemmilla reiteillä oli omat nähtävyytensä! Tässä pari kuvaa menomatkasta



Iso kivi, jossa on reikä, johon kaikki kaivertaa nimensä ja otta kuvansa! Nyt siellä munkin nimi on nyt ikuistettuna!



Koko syy, miks Arizonaan tuli mentyä, oli Baby Blessing. 
Eli yks mun host-siskoista Kirsti (jee sillä on suomalainen nimi!!) sai vauvelin (Lastenlapsi numero 19!!), jota mentiin sit kattomaan ja joka sunnuntaina sitten kirkossa siunattiin :) 
Myös mun toinen host-sisko Doranna, joka on siis myös raskaana muutti New Yorkista Kirstin luo kahden tyttönsä kanssa, koska sen mies on armeijassa ja se lähetettiin Afganistaniin...
Niillä oli upee talo ja ihan mukava takapiha :D



Vesi tosin oli niin kylmää, ettei koirakaan sinne viittiny pulahtaa, vaikka oli ihan hiton kuuma!! Minä uskalsin;)


Oltiin siis Phoenixissä, Arizonan pääkaupungissa, joka oli kyllä iso! 
Amerikan kaupungit, varsinkin täällä lännellä on rakennettu niin laajalle, että ihan päästä päähän ajaa moottori tietä melken tunnin :D 
Eikä Amerikkalaisissa kaupungeissä oo samanlaista sellasta keskustaa, kun Euroopassa on, 
vaan kaikki on ihan hajallaan ympäriinsä ja kaikki kaupat on siis ostareissa :) 
Koluttiin 2 ostaria, mutta mulla mukaan tarttu vaan 2 paitaa jotka makso yhteensä 20 dollaria..halpa reissu;)



Toki kun pääsiäinen kerran oli ja mormooneiden kanssa kun tuli oltua, niin totta kai käytiin kattomassa joku Jeesusnäytelmä pitkäperjantaina! 
Se oli ulkona ja siis on joka vuotinen tooooosi iso tapahtuma ja kyllä siellä varmasti muutama tuhat ihmistä oli! 
Mä tosin nukuin hehe.. oltiin muutenkin niin kaukana ja mun edessä iso ihminen, niin en edes nähny mitään.. :)
Muutenkin oli lapsilla pääsiäismuna jahdit ja kaikki! Ite en yhtäkään suklaamunaa tänävuonna saanu :(

Tässä vielä muutama kuva tulomatkalta Kaktuksista! 
Eikä niitä kaktuksia pelkästään aavikolta löytyny, vaan kaikkien puutarhat oli yhtäkun kaktuksia ja palmuja! Eihän Arizonassa muuta oikee kasva :D



Tulomatkan kohokohta olikin sitten LAS VEGAS! Se toinen reitti meni siis Las Vegasin kautta, ja totta kai poikettiin motarilta ja ajettiin keskustan läpi!
Harmi vaan ettei päästy autosta ulos katteleen mitään, kun aikataulu oli kuitenkin niin tiukka, kello tuli jo 10 kun ylinpäätään päästiin Vegasiin asti 
ja sieltä oli viellä parin tunnin matka meidän välietappiin, jossa yövyttiin ennenku matka jatku maanantaina loput 8 tuntia kotiin..















Las Vegas fiiliksissä!! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti