Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

maanantai 4. helmikuuta 2013

Ikuisuus, yksi huokaus vain, yksi yö kuin koko elämä, tuoksussasi keväät tuhannet...

Viime viikon maanantai alko kyllä kieltämättä aika mukavasti, kun aamulla olin justii saanu maalit naamaan ku radiosta kuullaan että meillä on SNOWDAY! 
Yöllä oli satanu lunta mukamas liikaa ja oli ilmeisesti liian huono keli mennä kouluun. Hah kyllä sitä huonommallakin säällä ihan täälläkin on kouluun raahauduttu, mut ei valittamista kyllä. Sitten vaan takasin lämpimään punkkaan, mutta tiedettävästi minä niin "hyvänä" nukkujana en tietenkään saanut enää unta, vaikka kello ei vielä edes 7 ollu, mutta pötköttelin siinä kuitenkin hetken kunnes päätin nousta ja alottaa päiväni kunnon aamujumpalla, kun ei ulos voinu lenkille lähtee.. Ikkunasta kuitenkin kurkkasin ja huomasin ehkä noin 5 lisä senttiä lunta maassa, säälittävää tää jenkkien touhu, mitenhän ne suomessa pärjäis kun ei lumipäivistä oo tietookaan :D 
Sitten päivä jatku aika pitkälle sohvan pohjalla telkkaria tuijottaessa Katerinan kaa, kunnes lähettiin tanssitunnille vähän ajoissa, kun oli kaupungilla asioita hoidettavana. Ilta päivällä aurinko paisto jo täydeltä terältä, ei hullumpi ilmanen vapaapäivä :D

Keskiviikkona oli sitten hernekeitto päivä! Aamulla tuli sellanen fiilis et mä TARVIIN hernekeittoo ja pistimpä siis äkkiä jo aiemmin syksyllä hernekeiton tekoaikeissa ostamani herneet likoomaan ja kun pääsin koulusta aloin heti sitä keitteleen. Tein sen koulutyyliin jauhelihalla, kun mun perhehän ei sianlihaa syö, niin ei voinu kinkkua käyttää. Sinappikin täällä amerikassa on vähän erilaista, mutta aivan mielettömän hyvää siitä  kuitenkin tuli! Tai en tiiä ikävöinkö sitä niin paljon vaan etten parempaan vertailukohteeseen vähään aikaan tottuneena enää muista millasta on oikeesti hyvä hernekeitto... vitsi vitsi mä oon huippu kokki;) Perhekkin tykkäs ja vaikka sisko ei meinannu edes uskaltaa maistaa kun se "näyttää ihan oksennukselta", mutta kyllä se sit loppujeks lopuks ihan lisääkin haki! :D



Lauantaina olikin sitten viimenen koripallon kotipeli! Se oli tottakai pakko käydä kattomassa ja siellä tottakai kaikki senior-pelaajat palkittiin kun oli siis niiden ihan koko high school ajan viimenen kotipeli koripallossa! Voitto tuli tottakai ja ylivoimasestikkin vielä! Sen jälkeen mentiin sit vielä Rupe'siin porukalla jätskille, se on siis vakipaikka aina pelien jälkeen. Meillä oli huippukiva ilta Luisan ja meidän meksikolaiskavereiden Eddien, Marcon, Danin ja Juanin kaa! Niihin tutustuttiin siis, kun liityttiin meidän lemppariopettajan Mrs. Asmuksen (Anatomia&Fysiologia ja Astronomia) ylläpitämään Hispanic Youth Leadership clubiin (hehe) ja Eddie ja Marco (joka oli siis Katerinan deitti siellä buddy dancessa) on sen klubin johtajat ja Mrs. Asmus oli käskeny niiden ottaa mut ja Luisa enemmän niiden juttuihin mukaan ja nyt ollaan siis suunnittelemassa arpajaisia, jotta saatas vähän rahaa kerättyä :D

Täällä on kyllä kevät jo vauhdilla alkamassa ja viikon aikana oli jo joka päivä ainakin 5 astetta plussan puolella. Perjantaina pystykin lähtee jo ihan juoksemaan taas pitkästä aikaa, kun tiet oli sulanu! Siinä lenkin loppuverkan aikana oli pakko pysähtyä fiilisteleen lumen alka pilkottavaa nurmikkoo! Ei taida Suomessa kevät ihan vielä tammikuun puolella alkaa :D Kunhan ei nyt täällä viime vuoden 2. huhtikuuta enää tapahdu.. :D


Tanssitunnit täällä alkaa tosiaa maistumaan jo vähän puulta... ei se klassinen baletti kyllä edelleenkään mun juttu oo, vaikka onhan mun tekniikka monissa asioissa parantunu. Omien lenkkien lisäks päätin ilmottautua koulun juoksujoukkueeseen kevääks! Saa siinä sitten vähän parempaa kuntoiluakin ja uskaltaa sit  paremmalla omatunnolla ehkä taas herkkuja enemmänkin syödä ;)


1 kommentti:

  1. Joo, niin monta kertaa oon käyny kurkkaa josko oot vihdoinki päivittäny jotain mut aina saa pettyä!! :D

    Ja mullehan oli huomaamatta syksyn ja varsinki marras-joulukuun aikana tullu reilu 5 lisäkiloo, mut pidin herkuttoman tammikuun ja kun tanssikin alko taas nii niistä ainaki 3 on taas kadonnu!;) että sitten kun pääsee taas suomen terveellisen ruoan ääreen ja normaaliin arkeen kun ei herkkuja ihan nii paljo kaipaa ku täällä, nii kyllä se siitä nopeesti normaaliks palaa! ;)

    VastaaPoista