Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Au pairina Ranskassa

Tässä blogissa siis kirjottelen kuulumisia mun vaihto-oppilasvuodesta. Sijoituspaikkani sain tietää jo hiihtolomalla ja olen lähdössä siis Idahoon. 


Tällä hetkellä kuitenkin asustelen Ranskassa. Olen täällä au pairina yhteensä 5 viikkoa ja ensimmäinen on nyt takana! Asun ensimmäiset kaksi viikkoa työnperässä tänne muuttaneessa suomalaisperheessä ja viimeset kolme viikkoa ruotsalaisperheessä pienessä kylässä nimeltä St. Genis-Pouilly aivan Sveitsin Geneven vieressä. 


Saavuin tänne maanantai-aamupäivällä ja ensimmäiset päivät meni sopeutuessa uusiin maisemiin ja tapoihin. Eka perhe on mukava suomalainen pariskunta Leila ja Tomi, pojat Luca 3,5v ja Mio 1,5v , sekä espanjan vesikoirat Cami ja Kia. 


Tomi on töissä tutkimuskeskus Cernissä palomiehenä. Torstaina teimme pienen sightseeing kierroksen sinne! (Siellä on siis se maailman isoin hiukkaskiihdytin in case someone didn't know.) Täällä on siis paljon ulkomaalaisia, myös paljon muitakin suomalaisia, juurikin Cernissä töissä.


Perjantaina käytiin Tomin kanssa moottoripyöräajelulla Saléve-vuorilla. Harmillisesti kamera unohtu ottaa mukaan, joten en saanut kuvia upeista maisemista!:(  Tällä maisemiin kuuluvat siis Jura-vuoret, Saléve-vuoret ja Alpit. Kuvia tulee muutenkin vasta suomeen palattuani..


Lauantaina lähettiin jo aamusta biitsille Divonneen, ja lämpöä ja aurinkoa riitti! Illalla mentiin sit lähialueen pohjoimaalaisten äitien kanssa leffaan kattomaan Lumikki ja metsästäjä! Mukava sekotus tuttua ja turvallista Kristen Stewartia, Avataria ja Tarua Sormustenherrasta! 


Tänään eli sunnuntaina olin aamulla Leilan kanssa Kiia-koiran agilitytreeneissä kuvaajana ja illemmalla luvassa vielä BBQ-juhlat!



Ensimmäiset 3 päivää sateli vettä ja oli "viileämpää" (about 17 astetta), mutta nyt on ollu tällänen täkäläinen perusilma reilut 30 astetta auringossa ja ei puhettakaan, että suojakerroin 30 mulle riittäisi..! :D

1 kommentti:

  1. No vihdoin blogi! Sitä on täällä kotona jo odoteltukin!

    Kerrohan sinne terkkuja!

    VastaaPoista