Viimeviikon sunnuntaina skypettelin taas Ainolle Saksaan epäilyksettä pitkästä aikaa! Juteltiin reilu kolme tuntia ja juttua olis riittänyt vielä lisääkin!
Huomenna onkin sitten Espanjassa asustelevan Essin vuoro!:)
Taaskaan ei ole kauheesti mitään kummempia tapahtunut joten viime kirjotteluista ehti vierähtää jo viikko!
Maanantaina meillä oli koulussa paloharjotus, eli alko palohälyttimet pirisee ja jouduttii poistuu rakennuksesta..ihan samallai ku Suomes :D
Tiistaina tehtiin Caramel apples, eli nimensä mukaan omena joka dipataan karamelliin :D Taas yks niistä asioista, joita mä en oikeen ymmärrä.. täällä syödään paljon outoja ruokayhdistelmiä, esim Rootbeer floats, eli siis jäätelöö rootbeerissä tai missä tahansa limpparissa! Okei niitä näkee myös Suomessa mut ei luoja jätski jätskinä ja limppari limpparina, ihan niinku myös karamelli ja omena erikseen, kiitos! :D Karamelli keitettiin siis ite ja se oli hyvää pelkiltäänki! Sitten vähän snickers-rouhetta päälle viä nii kyllä kelpaa:)
Täällä alkaa olla jo tosi kylmä kanssa, joten piti käydä ostamassa pari lämmintä hupparia ja villasukat on tottakai ahkerassa käytössä!
Myöskin mun vaihtovuodesta alkaa olla jo 1/4 takana!!
Tänään sitten käytiin Luisan, Terrelin ja hänen tätinsä Denicen kanssa Idaho Fallsissa!
Ensin käytiin leffassa kattomassa Pitch Perfect! Se oli huippu hyvä ja kun se Suomeen asti ehtii rantautua, nii suosittelen!
Se on siis musikaali jossa on vähän isompikin ripaus komediaa mukana! Musiikkikohtaukset on aivan upeita!
Tässä elokuvan traileri: http://www.youtube.com/watch?v=siEHekc-1oE
Sen jälkeen käytiin syömässä firehousessa, joka on siis ihan kunnon ravintola eikä mikään pikaruokapaikka! Me mentiin baarin puolelle istumaan.
Vaikka olisin voinu tilata vaikka kunnon pihvin, niin päätin maistaan Cesar salaattia lohella! Ja oli muuten ensimmäinen kerta kun söin kalaa täällä, kun ei täällä sisämaassa syödä kalaa, mikä on munlaiselle kala-ahmatille kyllä ISO miinus! Niinkun vähän valitessa pelkäsinkin, niin lohi oli myös vähän kuivaa.. :( Ei ole ensimmäinen kerta kun syön kuivaa lohta ravintolassa.. yleensä en enää liian monen pettymyksen takia tilaa lohta, mutta nyt oli pakko saada! Vaikka suomessakin ravintola-annokset on isoja, niin täällä ne on ihan jättejä! Täällä on myös normaalia ottaa loput ruuat kotiin, jota mä en ainakaan ikinä suomessa tee.. päädyin siis pakkaamaan yli puolet mukaan :D
Syömisen jälkeen, ennen kuin lähettiin kotiin päin käytiin vielä ostamassa kahvit ja mä nappasin mukaan myös teetä aivan ihanissa rasioissa! Mä rakastan kaikkia tällasia juttuja ja aion ostaa koko sarjan, niitä oli ainakin 7 erilaista! Ainoo vaan, että hintaakin oli jonkin verran, mutta onneksi mulla on koko vuosi aikaa! Nyt nappasin mukaan Earl Greytä, sekä Vihreetä teetä kookoksella, inkiväärillä ja vanilijalla maustettuna!
Sain myös kesällä Ranskassa ollessani toiselta perheeltäni synttärilahjaks Sveitsiläistä suklaata järjettömän kauniissa peltirasiassa, jotka haluan myös kerätä kaikki! Niitäkin on 4 erilaista sitä sarjaa. Hyvä syy matkustaa taas Sveitsiin uudestaan!;)





Ei kommentteja:
Lähetä kommentti