Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

sunnuntai 15. kesäkuuta 2014

I need to get wasted, kiss a girl I never tasted, before I can say yes I do! I need to jump of an airplane, Climb the highest mountain, to make my dream come true..


Ihanaa taas pitkästä aikaa päästä kirjottelee postausta! Alotin kesälomani ihan mahtavalla reissulla jenkkeihin moikkaamaan kaveriani Sophieta, kehen tutustuin lukion ekalla kun hän oli Suomessa vaihdossa! Lähtöö edeltävänä iltana olikin hyvät bileet Ilveksessä! Valmistujaiset oli penkkareiden lisäks ainoo päivä kyllä kun hieman ketutti että lähdin vaihtoon enkä saanutkaan tuota komeaa valkolakkia vielä :p

Tän koko reissun suunnittelu tapahtu vähän hetken mielijohteesta kun yks ilta kyselin Sophielta kuulumisia Facebookissa! Juteltiin siinä niitä näitä ja Sophie sano et olis kiva et tulisin joskus käymään. Sitten me vaan jotenkin alettiin pohtiin et koskahan onnistuis ja sitten sattu tää ajankohta olemaan sopiva molemmille ja aloin heti katteleen lentoja. Löysikin suht koht halvat ja sitten hupsista keikkaa olinkin jo maksanu ne… ja tää kaikki tapahtu vähän reilu tunnissa :D

Lennot olikin loppujen lopuks niinkin mahtavat, että mulla oli Islannissa Reykjavikissa 19h vaihtoaika, eli just tarpeeks pitkä tekemään visiitti lentokentän ulkopuolelle ja varasinkin majotuksen hostellista Reykjavikin keskustasta! Laskeuduin Islantiin 4 aikaan iltapäivällä ja hyppäsin heti bussiin kentältä Reykjavikiin jonne matka kesti vähä vajaa tunnin. Kun olin päässy hostellille ja huoneeseeni, jossa oli mun lisäks siis 9 muutakin asukkia, lähdin käppäileen ympäri Reykjavikia. Tosi kaunis mesta!


Reykjavikin "hämeenkatu" :D

Kun pääsin takas hostellille menin keittiöön tekemään vähä jotain murkinaa niin siellä olikin jo porukkaa! Istuin pöytään jossa oli aussi, uusi-seelantilainen, jenkki, irkku ja pari brittiä ja ne oli heti mulle et pliiiis oo kanadalainen!! Niiden mielestä olis ollu hauskaa jos kaikki enkunkieliset maat olis ollu edustettuna :D


Hengailin siinä sitten niiden kanssa ja pelattiin ihan hiton hauskaa juomapeliä 
ja menin sitten vähän puolen yön jälkeen nukkumaan, kun aamulla oli herätys kuudelta jolloin sitten suunta kohti lentokenttää ja Bostonia!


Olin ihan mahtavaa nähdä Sophie kahden vuoden jälkeen! Suunnattiin heti kentältä pienen Boston-ajelun jälkeen Sophien poikaystävän Jessen ja sen kaverin Samin kanssa kohti Jessen suvun omistamaa beach housee vajaa tunnin ajomatkan päähän ja ei jumalauta kuinka sanoin kuvaamattoman upee mesta se oli!






Ilman oli tosi hyvä, 30 astetta lämmintä ja aurinko paisto täydeltä terältä joten olikin täydellinen päivä pulahtaa valtamereen uimaan ja ottaa vähän aurinkoo! Illalla upeen auringonlaskun tehtiin nuotio rannalle ja en voi edes sanoin kuvailla kuinka täydellinen hetki se oli.. Oli pilkko pimee, nuotio rätisee, aallot lyö rantaan, upee tähtitaivas ja sivulla horisontissa näky Bostonin valot.. Pojat soitti kitaraa, juotiin kaljaa ja puhuttiin syvällisiä.. Mun uus happy place!


Seuraavana iltana kun oltiin majotuttu Jessen luokse takas Bostoniin käytiin vielä kattomassa Samin kaverin bändin konserttia pubissa joka oli tosi hyvä! Oli aika hauska, kun jenkeissä alkoholi-ikäraja on siis 21 mut sinne pubiin oli 18 ikäraja niin mulle ja Sophielle piirrettiin isot raksit molempiin kämmenselkiin permanenttitussilla että meillehän ei sitten anniskella :D


Seuraavana päivänä olikin sitten shoppailupäivä Bostonissa! Rahaa palo kyllä ihan kiitettävä määrä… Ostin kahdeksannen parini converseja lol :'D 

Torstaina käytiin sellasella somassa pikkukylässä, jossa oli sellasia ihania pikku putiikkeja ja ostin sieltä ihanasta antiikkikaupasta ihanan antiikkisen kaulakorun :) Siellä oli myös kauppa jossa myytiin muun muassa Marimekko ja Iittala tavaraa! 


Perjantaina lähettiin Sophien kanssa bussilla kohti Connecticuttia, missä Sophien porukat asuu! Sophie ja Jesse on siis molemmat kasvissyöjiä ja söin koko viikon siis kasvisruokaa niiden kanssa, mutta kun mentiin Sophielle, sen isä kokkas oikeen kunnon grillisafkat ja nautiskelin siinä oli viimesen päälle lihasta kun en ollu sitä niin ”pitkään aikaan” syöny :D Ja juotiin ihan tosi hyvää viiniä! :)

Lauantaina herättiin tosi aikasin ja lähettiin 7:15 junalla kohti New York Cityä! Nykissä eka stoppi oli Central Park jossa käppäiltiin ja nautittiin ihanasta päivästä ja viihdytettiin ohikulkijoita tanssimalla :p





Sieltä seikkailtiin sit Timesquarelle ja mentiin kattomaan Broadway musikaali Phantom of the Opera, jonne Sophien äiti oli meille hommannu liput! Sen jälkeen pyöriskeltiin Timesquarella :)






Illemmalla mentiin syömään hienoon ravintolaan nimeltä Tony’s, jonne Sophien isä oli varannu meille pöydän! Sophien isä on siis arkkitehti ja se oli siis suunnitellu sen ravintolan sisusteita ja tunsi ne kaikki omistajat ja sen paikan manageri tulikin meille henkilökohtasesti sanomaan käsipäivää ja kiittämään että päästiin tulemaan, ja viereisistä pöydistä vähä katteltiin et ollaanko me jotain tärkeitäkin henkilöitä! *hieman polleena* ;D  

Ruoka oli ihan suussa sulavaa ja oltiinkin ihan täynnä! Dinnerin jälkeen otettin viä metro Downtown Manhattanille ja pyöriskeltiin siellä ympäriinsä käytiin kattoo WTC memorial ja muuten vaan nautiskeltiin lämpimästä kesäillasta ja toki tanssitiin vielä vähän lisää ;) Sit kun suunta käänty takas kohti Connecticuttia, Sophie olikin kattonut junat väärin ja päädyttiin istuskeleen Grand Central Stationilla yli tunti kun juna lähti vasta 23:45! Siittä vajaa pari tuntia junassa ja oltiin ihan poikki ja mentiin saman tien nukkumaan kun päästiin kotiin!





Sunnuntai oli sit perus hengailua ja Sophien iskä ajo meidät takas Bostoniin ja perushengailtiin vika ilta yömyöhään asti ja napsittiin vielä shotteja syventämään keskusteluja entisestään :D Huomatkaa toki, että pullokin oli tosiaan American Size -tommonen kevyt parilitranen ;) ei menny koko pullo :'D ja seuraavana päivänä lähdinkin sitten kotiin…


Lennot meni taasen OK ja jouduin tosiaan nukkumaan Reykjavikin lentokentällä kun vaihtoaikaa oli taas 7,5h puolesta yöstä aamuun.. Kotona olin tiistaina alkuillasta ja valmistautunut meneen töihin heti keskiviikkoaamuks, mutta pomo antokin mulle vielä pari päivää lomaa :D Enhän mä jaksanu pysyä mansikoista erossa vaan pyöräilin heti keskiviikkona ja torstainakin Lielahteen pitään Essille seuraa ;)

Se on kesä ny!

1 kommentti: