Idahon sää on kyllä aika ennalta-arvaamaton! Niinku täällä sanotaan, kaikki neljä vuoden aikaa on mahdollista kokea saman päivän aikana!
Niin kävi esimerkiks toukokuun ekana päivänä! Aamulla ku herättiin oli lunta maassa. Aurinko tosin nousi ja aamun aikana kaikki suli pois ja puolen päivän aikaan
oli kesäpäivä kauneimmillaan! Oli tosi lämmin :) Sitten vähän myöhemmin alko tuuleen tosi kovaa ja tuuli toi sadepilvet mukanaan ja illalla siis sato vettä.
Maanantaina oli myöskin taas niin kova tuuli, että eli samanlainen hiekkamyrsky, mistä pistin kuvia vähän aika sitten.
Ikkunasta kun ulos katto näytti ihan ku ois sumua, mut hiekkaa ja pölyä se kaikki oli! Jätin suosiolla reenit väliin ja juoksin kotona stepperillä.
Yks yö myöskin oli menny pakkasen puolelle, mutta koululla oli ollu sadettimet kuitenkin päällä. Aamulla näytti siis tältä:
Tältä viikolta ei ihan hirveesti oo kirjotettavaa. Mulla oli keskiviikkona taas juoksukisat ja kun tiistaina menin kattomaan mitkä lajit mulle oli merkitty
en ihan odottanu näkeväni, että mulle oli sitten merkitty pituushyppy! Sillä lailla, en oo sitä siis reenannu koko kautena ja Suomessakin oon hypänny vaan
koulun liikkatunnilla. No mikäs siinä, tiistaina reeneissä reenasin vähän pituushyppyä ja siitä sitten yksien reenien jälkeen kisoihin :D
Eihän siitä tietenkää mitään tullu. Onneks juoksin myös 800m ja 1600m jotka meni ihan ok :)
Aattelin sitten tehä itekkin tällänen 'Normaali päivä' -postauksen, koska täällä elää kyllä aika paljolti samoilla rutiineilla joka päivä.
Lukkari on sama joka päivä samat aineet samassa järjestyksessä 8-16:05 ja koulun jälkee reenit.
Aamulla herään siis aina 6:45 ja valmistaudun kouluun. Vanhassa perheessä tuli herättyä 45min aiemmin, koska kouluun mentiin jo 7:15,
koska silloin oli kyyti ja ei haluttu kulkee koulubussilla. Täällä onneks saan kyydin kouluun ihmisten aikaan :D
Aamupalaks syön lähes aina puuroo, millon milläkin: mansikalla, banaanilla, omenalla, kanelilla, raejuustolla ja usein monien yhdistelmällä!
Keitän myös aamusin kahvini mun amiskahvinkeittimellä, kun edelleen täällä ei juoda kahvia, ku se on mormoneilta kielletty.
Ekalla tunnilla mulla on siis A.P. Biology, joka on siis College kurssi, jonka meidän koulussa voi suorittaa johigh schoolissa, koska Mrs. Asmuksella
on pätevyys sitä opettaa! Meidän kurssi loppuu kuitenkin jo 13. pvä, koska silloin on kansallinen loppukoe tästä kurssista ja kaikki materiaali pitää
saada käytyä läpi siihen menessä. Me ollaan siis sen takia kahesti ja yks kerta on viä jäljellä, tultu kouluun jo 5:30, mutta sen kokeen jälkeen tää kurssu on ohi!
Tässä meidän mahtava ryhmä!
Tokalla tunnilla mulla on maailman historiaa ja opettajana mulla on sama tyyppi Mr. Millan, ku neljännen tunnin US historiassa.
Ne tunnit on kyllä aika hauskoja, harvemmin me siellä mitään opiskellaan :D Varsinkin maailman historian tunnilla me aina puhutaan kaikesta,
sen perhe-elämästä ja ex-vaimosta lähtien maailman randomeimpiin aiheisiin ja jos joku aihe ei kiinnosta, ne on hyvää aikaa tehä muita rästihommia :D
Yks tunti aletiin vaan kaikki pelaan kännyköillä ja ipodeillä ym ja opettaja ihan mukana jyynäs jotain ihme peliä ipad minillänsä :D
Kolmannella tunnilla mulla on enkkua, jossa istun mun kavereiden Marcon, Roberton, Felixin ja Elsan kaa ja hauskaa on aina!
Sit on ruokis ja mä en tosiaan oo vielä kertaakaan syöny koululounasta koska ensinnäkin se maksaa ja toiseks se on kakkaa :D
Mut kyl mä aattelin sen ainakin kerran syödä! Mut otan siis aina ite omat eväät kouluun, millon mitäkin, leipää, hedelmiä yms.
Ruokis on myös kavereiden kanssa hengailuaikaa, koska välitunnit tuntien välissä on vaan 5min!
Neljännen tunnin, eli sen US historian jälkeen mulla on sit P.E. eli normaali koululiikunta.
Se on ihan kivaa, mulla on huippu ryhmä ja pelaillaan sielläkin millon mitäkin.
Koulun jälkeen on sit aina juoksureenit. Tää kuva on yhistä kisoista siis, ei me reenata jerseyt päällä :D
Reenien jälkeen tuun sit yleensä kotiin ja teen läksyt, jos niitä on ja nytten uudessa perheessä hengailen perheen kaa!
Turpineiden kaa me ei ikinä tehty mitään kivaa perheenä, täällä me pelataa korista ja muita lajej omassa pihassa, heitellään fribeetä, pelataan korttia,
puhutaan kaikesta, tehään ruokaa yhessä ja kaikkee mitä voi kuvitella:)
Vaikka edelleen odotan kotiin paluuta kun kuuta nousevaa, niin nyt pystyn kunnolla nauttimaan loppuviikoistani, joita on alle 4 jäljellä!:)








Ei kommentteja:
Lähetä kommentti