Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

maanantai 20. elokuuta 2012

First day of school!

Ensimmäinen koulupäivä! Tänään en vielä päässyt keltasen koulubussin kyytiin, sillä mun host-äiti vei mut ja  Katerinan koululle jo vähän aikasemmin, koska Katin piti vielä muuttaa lukkariaan.


Ensimmäisenä mulla oli Aerobics class, joka on siis liikuntaa, mutta ei se ihan perus p.e. tunti. Tänään ei vielä tehty mitään, vaan käytiin läpi kaikkea kurssiin liittyvää. Seuraavana mulla oli fysiikkaa. Saa nähdä miten siellä pärjään:D Meidän kaikkien piti siellä lukea pätkä ääneen, mutta ihmiset ei tienny et mä oon vaihtari ennen kun se tuli esiin tunnin lopulla, vau en tienny et oon ihan niin hyvä puhumaan, haha! :D
Kolmannella tunnilla on pre-calculus, eli matikkaa. Se on jenkkien vaikeeta matikkaa, mutta mä pitkän matikan lukijana oon käyny tyyliin ne kaikki asiat jo läpi, joten se on mulle vähän niinku englannin tunti, koska matikka osiot mä osaan, mutta ne englanniks on eri juttu.. mut enköhän mä sielläkin sinnittele :P
Sitten olikin lounaan vuoro, host-äiti pakkas eväät meille mukaan, niinku ajattelin tehdä joka päivä, koska ruokana on tarjolla kaikkee roskaruokaa, ja siitä pitää vielä maksaa!
Sen jälkeen oli espanjaa, joka oli siis helpoin espanjankurssi. No sehän olikin sitä ihan perusperusperus juttuja, joten tunnin jälkeen vaihdoin sen astetta vaikeempaan. Vikalla tunnilla mulla olis ollu maailman historiaa, mutta koska espanja vaihtu vikalle tunnille, otin neljännelle tunnille biologiaa, koska paljon muuta ei ollu enää vapaana. Tänään mulla oli siis 2 espanjan tuntia :D

Tänään oli myös 'senior partyt'. Suomessa, kun puhutaan bileistä, yleensä kyseessä on bileet, mutta nämä olivat enemmän get together juttu, eli mentiin porukalla jonkun luo ja vaan hengattiin ja juteltiin ja syötiin :) Se oli kivaa ja sain paljon uusia kavereita!


Tää paikka missä asun, Blackfoot, on siis maaseutua, jossa on pikkuruinen keskusta, ihan niinkun vaan voi kuvitella, pikaruokapaikkoja täynnä. Tää on tavallaan preeriaa, joten peltoja ja muita istutettua kasvillisuutta lukuunottamatta kasvillisuutta ei paljoa ole. Heinää ja kitukasvusia puita ja muuta kuollutta. Lentokoneesta ihmettelin miks pellot on pyöreitä, mut heti maan pinnalle laskeuduttua asia kuitenkin selvisi. Pellot kastellaan isoilla sadettimilla, jotka on kiinni pellon keskellä ja kulkee kuin kellon viisari peltoo ympäri!



 Lämmin täällä on, 30-35 astetta päivisin, mutta luojan kiitos öisin viilenee!  Mun ihan ekana yönä täällä oli vielä lämmin yö ja en pystyny nukkumaan kunnolla vaikka olin kuoleman väsynyt matkasta ja aamulla heräsin hiestä märkänä, ei kiva. Mutta nyt täällä öisin saattaa laskea jopa 15-10 asteeseen, joten ikkuna auki on täydellinen nukkua!
Täällä on harvoin pilvistä, mutta taivaalla on koko ajan joku harsohöttö, ilmeisesti se on ilman kosteuden, peltopölyn ja savun sekoitusta (maastopalojen takia), mutta se on oikeestaan aika kiva, koska se pehmentää aurinkoo:) Ja iltasin, kun aurinko laskee, jo kauan ennenkun kun se on oikeesi laskenut, se ei enää valaise samallailla, kuin esim suomessa loppuun asti, vaan juuri kyseisen taivashötön takia se muuttuu mahtavan neon punaiseksi erittäin kauniiksi palluraksi ja alkaa hämärtyä ennenkuin se on edes laskenut horisontin taa. Jännä :D

Viime viikko meni pitkälti koti-ikävää potiessa ja mulla oli aika vaikeeta.. Lauantaina mentiin aamulla shoppaileen kouluvaatteita ja onnistuin tuhlaan paljon rahaa! Ei täällä mun mielestä oo ainakaan ihan hirveästi halvempaa.. Iltapäivällä mentiin taas veneileen ja oli kivaa:) Eilen, eli sunnuntai aamuna oli taas aikanen herätys kirkkoon :p



3 kommenttia:

  1. Hullua, siellä sä jo oot. Mä kävin just ostaa matkalaukun ja tuliaiset.. Jännää. Oot ilmeisesti jo ihan viihtyny siellä vaikka ikävöitki. Mut ilmeisesti vaan ihmisiä etkä suomea? Onks kova kueltäytyminen hamppareista? Älä lankee beibi ;) T. Essi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon yhen hampparin syöny ku pakotettiin :D No oon mä kyllä ihan suomeakin kun täältä kauempaa huomaa mitkä asiat siellä oikeesti on hyvin ja paremmin ku täällä.. ja muutenki ikävä suomalaisia kauniita maisemia.. :) Koskas sä nyt sit lähitkään? :)

      Poista
  2. Voi kiitos aino! Mäkin seuraan ahkerasti sun blogia!! :)<3 On mulla silti ikävä ja suakin aivan valtava!! Oispa jo syyskuu et voitas skypettää! :)

    VastaaPoista