Isä olen täällä maailman toisella puolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäin huolen,
Ja laulan pappadaduda pa pappa du dadappa!

perjantai 28. joulukuuta 2012

Oi kultaisin, tää on kylmä maa, et sydäntäs palelluttaa saa.. Niin tahtoisin kanssas kulkea ja pahalta silmäs sulkea.. Mut viereltäin mun, täytyy nyt sun kääntyä pois..

Pitää varmaan varotella jo etukäteen, että tästä tulee pitkä postaus.. :D

Perjantaina 14.12 koko päivän levottoman odottelun jälkeen oli vihdoin aika lähtee lentokentälle hakemaan Marius! 
Sitä fiilistä ei voi edes kuvailla, kun se käveli sieltä porteista ulos rutistamaan mua niin kovaa että kylkiluut melkeen murtu:)


Marius toi mulle tuliaiseks ananaksen suoraan Havajilta!! Nami nami kun oli hyvääääää<3


Lauantaina tehtiinkin sitten kaikkee jouluvalmisteluja, koristeltiin meidän feikkikuusi ja leivottiin pipareita!
Joululaulut soi toki taustalla :D



Muumipipareita <3

Alkuillasta käytiin kattomassa mun siskon Katerinan baletti esitys the Nutcracker ja sen jälkeen mun veli Jonathan vaimonsa Alyssan kanssa tuli vielä käymään ja päädyttiin niin mukavan ja mielenkiintosen keskutelun pyörteisiin että nukkumaan maltettiin mennä vasta 2 jälkeen :D

Sunnuntai olikin sit ihan perus sunnuntai, aamulla kirkkoon, Mariuskin tuli ja päästiin esitteleen se kaikille! Ruuaks oli pitkästä aikaa itetehtyjä hamppareita, niitä olikin jo ikävä:) Sitten pelailtiin pelejä ja mä ja Marius pyörätettiin mutakakku Fazerin piparkakkusuklaasta, mokkapalakuorrutteella ja piparimurskaa päälle...mä en oo koskaan syöny mitään parempaa!!! :D Tästä tuleekin sitten joka joulunen perinne!


Maanantaina mulla alkokin vielä ihan normaali kouluviikko.. Marius pääsi vihdoista viimein nukkumaan univelat pois, kun lauantaina ja sunnuntaina oli ollu kuitenkin semi aikanen herätys.. Maanantaina vietettiin rauhallista koti-iltaa mun läksyjä tehdessä ja telkkaria tuijottaessa.. katottiin leffa Meet the parents ja se oli huippu!

Tiistaina kun mä olin koulussa Jonathan vei Mariuksen mettälle ja saaliiks ne sai hanhen ja jonkun sortin sorsan kai :D Illalla me lähettiin sitten Jonathanin ja Alyssan kanssa Pocatelloon sushille! Se oli tosi hyvä paikka, vaikka olikin "all you can eat" paikka, eli jos sun ruuat olis maksanu enemmän ku 18 dollaria ne laskuttaa vaan sen 18 dollaria, mutta ne laskuttaa myös niistä mitä jätät syömättä, eli ei saa tilata enempää ku pystyy syömään!


Sushin jälkeen mentiin sit Rupe'sista hakee jätskit jälkkäriks ja suunnattiin Jonathanille ja Alyssalle kattoon leffa the Lucky one, oli kans tosi hyvä!

Keskiviikkona Jessica tuli koulun jälkeen meille ottaan musta kuvia, koska oon sille mallina sen kuvistyöhön:)
Muutenkin siinä sitten hengattiin sen kanssa hetki ennen kun oli taas läksyjen vuoro :D

Torstaina lähettiin sit koulusta suoraan kohti Salt Lake Cityä ja temple squaree kattoon niitä kuuluisia jouluvaloja! Tässä on siis Salt Lake Cityn mormonitemppeli kauniisti valaistuna. Täällä perus kirkot on ihan käpysiä pikku koppeja mutta temppelit on tosi kauniita linnoja, mutta niihin et pääse sisään ellei oo temppelisuositusta, jonka saa sen jälkeen kun sut on kastettu 8 vuotiaana, tai vanhempana.






Oltiin SLC:ssä sitten yks yö Toddin ja Alishan luona ja sitten lähettiin ajeleen kotiin ja illalla oli luvassa vielä koulun korispeli johon mentiin tapaan mun kavereita, jotta pääsisin esitteleen Mariuksen niille, ku se ei kouluun saanu tulla mun mukaan kun vierailijat on kielletty.

Perjantai-aamuna suuntana olikin sitten Island Park ja mun siskon Desireen "mökki". Tai siis pikemminkin luksushuvila! Tässä on siis vaan puolet siitä mökistä :D


Siellä me hengailtiin ja oltiin ja löhöiltiin ja katottiin leffoja (mm. mun nykyinen ehdoton lempparileffa the Ultimate Gift, suosittelen!)
 ja pelailtiin pelejä, muun muassa mun ja Katerinan lempparia: ticket to ridee!


Nettiä siellä ei ollu, mutta jos meni vähän matkan päähän melkeen keskelle-ei-mitään, löysi jonkun ihan random langattoman ja mentiin sit aina välillä autolla sinne tsekkaa facebook ja aatto-iltana myös skypettää äitille Mariuksen kaa! :)  


Oltiin myös totta kai tosi paljon ulkona! Välillä piti lähtee kävelylle yksinkertasesti sitä 
kauheeta melua karkuun mitä 16 ihmisestä voi tulla, varsinkin ku 5 niistä on pikku lapsia :D


Aatto-aamuna lähettiin sitten moottorikelkoilla metsään ettiin meille joulukuusta, mutta kuusia oli hankala löytää,
 ku siinä metsässä kasvo vaan mäntyjä, tosin ne oli enemmän kuusen näkösiä ku suomen männyt :D 

  
Joka tapauksessa mukaan tarttu ihan mukavan kokonen joulu-mänty :D



Sillä mentiin maukkulin kanssa! Mettässä oli joissain paikoissa niin paljon lunta, että jäätiin pari kertaa oikeen hankeen kiinni!!

Moottorikelkkojen lisäks Desireen miehellä Jeffillä oli myös tällänen lelu :D


 Sitten koristeltiin kuusi ja kun lapset oli pistetty nukkumaan vietiin lahjat kuusen alle. Niitä olikin sitten jokunen :D



Cherie teki mulle ja mariukselle myös omat joulusukat!:)
Jouluaamuna olikin sitten hälinä kova ja lapset ei millään ois malttanu odottaa, että kaikki on heränny ja noussu, niinku täällä on tapana tehdä. Tässä kuvassa näkyy, kuinka hieno tää mökki oikeesti oli, kuva on otettu yläkerrasta, jossa pääkäytällä ei ollu toista seinää, vaan näki alakertaan. 
Tässä myös meidän joulumänty ja kauhee lahjakasa :D



Mä ja Mariuskin saatiin paljon lahjoja! Vähän nolotti, kun saatiin lahjat myös Toddilta ja Alishalta ja Jonathanilta ja Alyssalta ja meillä ei ollu niille mitään! :S No mutta mun porukoilta mä sain qwirklen ja Marius sequencen, jotka on siis heti ticket to riden jälkeen mun ja Katerinan lempparipelit! Niiden lisäks joulusukista löyty molemmille villasukat :D 
Jonathanilta ja Alyssalta saatiin unisiepparit!! Alyssa muisti, kuinka pettyneitä oltiin Luisan kaa, kun viereisessä intiaani reservaatissa ei unisieppareita myytykään, kun ei oo sen heimon juttu :D Toddilta ja Alishalta sain tommosen meikkipalettihomman ja me saatiin starbucksin joulukahvia, Katerinalta sain hupparin ja Mariukselta sain upeen kaulakorun ja flipflopit havajilta! :) Äiti lähetti mulle nomination-palan ja kuvan muumimukeista, jotka mua odottaa kotona sitten kesällä:)
Mä annoin Mariukselle shoppailulahjakortin mihin vaan, milloin vaan 100e mun piikkiin, kun mun alkuperänen idea, cowboy-vyö ei ihan onnistunutkaan.. Halusin odottaa, että Marius tulee tänne valkkaan mieluisensa, mutta kaupassa ei ollu jäljellä enää yhtään Mariuksen tyylisiä, enkä siihen hätään enää ehtinyt muuta hankkimaan..
Ite ittelleni ostin uuden objektiivin mun kameraan :D

Kiitos myös mummuille ja Essille ja muille lahjoista ja korteista ja kirjeistä!:)



Joulupöytä ei täällä kyllä ollu hääppönen... tuli niin ikävä suomalaisia jouluruokia!:(
Meillä oli vaan kalkkunaa, sekin tylsästi valmiiks paloteltuna ja stuffing erikseen, perunamuussia ja siihen kastiketta, pataattimuussia ja vihreeta salaattia...


Ruuan jälkeen vuorossa meillä oli lumilautailua moottorikelkan perässä :D Se oli ihan huippua ja paljon helpomaan kun wakeboaring (eli sama juttu mutta vedessä)! Sen jälkeen katottiin suomalainen elokuva Joulutarina, jonka jälkeen oli jälkiruuan vuoro, marjapiirakkaa ja jätskiä. Siinä kun me nautiskeltiin jälkkäriä, Justin juoksi itkien keittiöön silmäkulma auki, se oli leikkinyt ja kaatunu ja lyöny päänsä, nii ei siinä muu auttanu ku et Jonathan, Alyssa ja Cherie lähti viemään sitä päivystykseen tikattavaks.. Siinä menikin niillä koko ilta, kun sinnekin oli 2h ajomatka ja ne oli vasta yöllä myöhään päässy takasin.. Aamulla pikku Justin ylpeenä esitteli haavaansa, joka ei sitä hidastanu sitten millään tavalla :D


Keskiviikkona olikin sitten siivouspäivä ja lähettiin kotiin. Mä, Marius, Todd, Alisha, Jonathan, Alyssa ja Kat ei mentykkään ihan suoraan kotiin, vaan pysähdyttiin Idaho Fallsissa leffassa Kattomassa the Hobbit! Se oli tosi hyvä ja tuskin maltan odottaa seuraavia osia! :D

Eilen oli Mariuksen viimenen päivä.. aamulla herättiin melko aikasin, jottei tuhlattas viimestä päivää.
Larry teki aamupalaks amerikkalaisia pannareita ja me katottiin muumijakso niitä odotellessä:)
Mekin vaan oltiin ja pakkailtiin Mariuksen kamoja koko päivä, kunnes kello tuli 6 ja Jaxon, Jessica, Luisa ja Travis tuli hakemaan meitä ja mentiin syömään kiinalaista viimesen illan kunniaks! :) Ruuan jälkeen mentiin Jaxonille ja pelattiin peliä, jonka nimi oli BANG! se oli ihan mielenkiintonen ja hauska peli :D Puol 9 aikaan Jessica heitti meidät sit kotiin, koska haluttiin viettää viimestä iltaa myös ihan kahdestaan... 


Mariuksen lento lähti tänä aamuna 5:46 joten oltaisiin jouduttu heräämään kolmen aikaan, joten päätettin sitten valvoo koko yö.. siinä me sit juteltiin ja halailtiin koko yö vähän haikein fiiliksin, mutta kuitenkin onnellisina. Tunnit meni aivan liian nopeesti ja pian kello olikin 3 ja keitettiin aamupuurot ja kahvit ja sit lähettiin ajeleen kohti Idaho Fallsin lentokenttää, josta 2 viikkoo sitten hain Mariuksen, vaikka se tuntukin ihan eiliseltä! Nää oli ehdottomasti elämäni nopeimmat, mutta aivan ihanat 2 viikkoo<3

6 kommenttia:

  1. voi vitjat tuli haikee fiilis tästä postauksesta! olis ollu itellekki kyllä ihan unelmaa saada oma ukkeli tänne. ei hitto oot kyllä ollu onnekas :) aika sanattomaks vetää, voin kuvitella kuinka persiistä on ollu sanoo taas heipat. mutta toinen samanlainen ajanjakso kun tähän asti, ja sitten pääsetkin jo sen luo ilman että kummankaa tarttee lähtee yhtää mihinkää :) kateellinen olen mutta samalla ihan hullun ilonen sun puolesta :) itekin tuntuu että oisin just kertonu omille host porukoille että marius tuli sinne. meni kyllä äkkii nää kaks viikkoo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä ihanaa pakko myöntää:) mutta joo, tänään ollu itku tosi herkässä ja varmasti tulee olemaan myös muutamat seuraavat päivät.. toisaalta oon jo vanha konkari, ku samanlaiset fiilikset oli kun tänne alkujaan tulin.. että kyllä se ajan kanssa helpottaa:) ainoo vaan, että kun pääsen kotio marius on vielä vähintään reilun kuukauden intissä, ellei se joudu jäämään sinne koko vuodeks jos paska nakki käy.. mut täytyy kyllä myöntää, että vaikka nyt ei ookkaan niin kivaa, nii kyllä tää oli ehdottomasti sen arvosta!

      Poista
  2. jep mikko lähtee inttiin tammikuussa 2014 ja sillä on tavotteena RUK = vuoden nakki, mutta ollaan puhuttu et tämmösen jälkeen ei intti paljoo persusta raavi... kyllä te selviitte. :) tsemppiä! <3

    VastaaPoista
  3. aivan ihana postaus ja ihana blogi ylipäätään sulla Mikaela! äääh ootte niin yybersulosia sinun Mariuksen kanssa, voih :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kiitos kiitos :D sunkin blogi on ihana oon sitä kans lueskellu! :)

      Poista
    2. no voi vitsit, kiva kuulla että kelpaa! (:

      Poista