Itsenäisyyspäivä on yks mun lemppari juhlapäivistä, jonka takia mulla on tänään ollu vähän koti-ikävää..
Aina pitää aamulla mennä laittaan lippu salkoon ja telkkarista pitää totta kai kattoo Tuntematon Sotilas ja linnan juhlat ainakin osittain!
Tampereella pääsee nauttimaan myöskin ilotulituksista..tässä kuva viimevuoden ilotulituksista! :)
Tänä vuonna mä kunnioitin Suomen itsenäisyyspäivää pukemalla kouluun kirkkaan siniset farkut ja valkosen paidan!
Täällä mä vaan haaveilen, että nyt olis Fazerin Suomi-suklaata nenän edessä, kun kohta alan kattoon Tuntemattoman Sotilaan Youtubesta!
Mun viime kirjotteluista on ehtinyt vierähtää syntisen pitkä aika! Viimeviikolla meillä oli koulussa paljon kokeita, koska maanantaina meillä alko uus jakso. Mun viime jakso tuppas menemään turhan hyvin, kun sain 'straight A:s' eli parhaan arvosanan joka aineesta! Viime lukkarissahan mulla oli liikuntaa, fysiikkaa, matikkaa, ihmisen anatomia&fysiologia, sekä köksää. Nyt mulla alko siis uusina enkku, US historia, kuvis ja astronomia, joiden lisäks otin uudestaan saman liikkakurssin. Ensimmäinen viikko on siis ny ohi ja muuten menee tosi hyvin, paitsi toi historia.. Mun opettaja ei oo mikään maailman kivoin ja muutenkin se opettaa olettaen, että kaikki tietää jo asioiden taustat, mutta minähän en tiedä amerikan sisällissodasta mitään muuta kun et se koski orjuutta, käytiin etelä- ja pohjoisvaltioiden välillä ja Presidenttinä oli Abraham Lincoln... noh, ehkä se siitä helpottuu..
Viime viikonloppu oli hauska Luisan kanssa hengaillessa!
Perjantaina käytiin 'kaupungilla' muun muassa postittamassa kasan joulukortteja, jotka ainakin osalle on päässy perille asti!
Sen jälkeen mentiin Luisalle keittelemään teetä ja syömään saksalaista cinnamon breadiä, eli vähän piparin makusia, mutta isoja ja pehmeitä pikkuleipäsiä. Nam!
Lauantaina mentiin sit Salivation Army bell ringing, eli kaikki on varmaan ainakin joskus nähnyt jossain telkkariohjelmassa jonkun kilisyttävän kelloa ja ihmiset antaa rahaa hyväntekeväisyyteen joulun alla! Tässä me oltiin kelloa soittamassa ja lauleltiin siinä joululauluja suomeks ja saksaks!
Sen jälkeen mentiin taas Luisalle keittelemään lisää teetä ja katottiin elokuva In Love and War.
Se oli muuten hyvä, mutta siinä EI OLLUT ONNELLISTA LOPPUA! :( Se pilas sitten koko leffanautinnon..
Siinä sitten aika pian oli lähtö meidän ekaan koulun koripallopeliin! Täällä on siis koulussa 'syys-lajit', 'talvi-lajit' ja 'kevät-lajit'. Syksyllä siis isoin juttu on tottakai football, jonka lisäks on tyttöjen lentopallo ja cross country eli maastojuoksu. Nyt talvella on tyttöjen ja poikien koripallo, sekä paini,
eli nyt mennään aina kun mennään peliin, mennään kattomaan poikien korista! Meidän koulu totta kai voitti 60-33! :D
Maanantaina koulussa oli sit laitettu joulukoristeet ja tässä siis pari kuvaa:
Jokaisen seniorin nimi oli laitettu lumihiutaleeseen! Ö:n pisteet mun piti kuitenkin ite lisätä :D
Viime postauksessa kirjottelin, että meillä laitettiin joulukoristeet heti Kiitospäivän jälkeen,
mutta nyt vasta joulukuun puolella mä sen jotenkin pystyn jo hyväksymään, joten tässä pari kuvaa niistäkin! :)
Joulukuusikin on jo laitettu..meidän perheessä on perinteenä koristella kuusi vasta Jouluaatto-aamuna, joten siitä en oo vielä suostunut kuvaa ottamaan!
Sain Luisalta myös joulukalenterin!:)
Hyvää joulunodotusta siis kaikille!!:)











Ei kommentteja:
Lähetä kommentti